כתב אישום נגד מחבלת בת 15 שתכננה פעמיים לדקור יהודים

שלושה שבועות לאחר ששוטרים עירניים סיכלו את כוונתה של המחבלת בת ה-15 לדקור יהודים ברובע היהודי, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגדה (חדשות)

סכין, ארכיון (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

שלושה שבועות לאחר ששוטרים עירניים סיכלו את כוונתה של המחבלת בת ה-15 לדקור יהודים ברובע היהודי, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד המחבלת בגין שתי עבירות של נסיון רצח ושתי עבירות של החזקת סכין. על פי המיוחס לה בכתב האישום, ניסתה הקטינה לבצע פיגוע דקירה רצחני על רקע לאומני כנגד יהודים.

על פי כתב האישום לפני שלושה שבועות החליטה הנאשמת לבצע פיגוע דקירה קטלני כלפי יהודים ולמות במהלך ביצוע הפיגוע ובכך להפוך ל'שהידה'.

בשעות הבוקר יצאה הנאשמת מביתה וברשותה ילקוט ובו ספר קוראן וקרש חיתוך ונסעה לאזור שער שכם בעיר העתיקה. כשהגיעה לאזור שער שכם, נכנסה הנאשמת לחנות ברחוב סולטאן סולימאן ורכשה ערכה ובה חמש סכינים בגדלים שונים ומקלף.

את ערכת הסכינים הניחה הנאשמת בשקית שנשאה עמה. לאחר שרכשה את ערכת הסכינים עשתה הנאשמת את דרכה למתחם עיר דוד כאשר היא נושאת עמה את ילקוטה ואת ערכת הסכינים בשקית והכל על מנת לבצע שם את הפיגוע.

על פי כתב האישום, כשהגיעה הנאשמת למתחם עיר דוד היא נכנסה לשירותים שם פתחה את ערכת הסכינים, שלפה מתוכה את הסכין הגדולה והניחה את הסכין האמורה בילקוט והתיישבה על ספסל כשהיא מחפשת אחר קרבן מתאים אותו תוכל לדקור למוות.

בסופו של דבר תייר עובר אורח שחשד בה הזעיק את כוחות הביטחון שעצרו את הנאשמת ומנעו בחסדי שמיים את ביצוע הפיגוע.

הנאשמת טענה בחקירתה במשטרה בכזב כי קנתה את הסכינים לצרכי מטבח ביתה. לאחר שהנאשמת הובאה בפני בית משפט השלום בירושלים שהורה על שחרורה בתנאי מעצר בית בפיקוח הוריה. הנאשמת החליטה שוב להוציא את הפיגוע הרצחני לפועל ולהפוך ל'שהידה'.

כדי להיערך להוצאת הפיגוע הפועל, לפני כשבועיים בשעות הבוקר הגיעה הנאשמת לעיר העתיקה בירושלים, ערכה בירור אודות מיקומו של הרובע היהודי ושוטטה בו זמן מה במטרה להכיר את השטח בו תבצע פיגוע.

למחרת היום, בתאריך במטרה להוציא לפועל את הפיגוע, נטלה הנאשמת סכין משוננת ממטבח ביתה, הכניסה אותה לתיק ועשתה את דרכה מביתה לכיוון העיר העתיקה בירושלים כשהיא נושאת עמה את הסכין בתיק.

בהגיעה לעיר העתיקה, נכנסה למתחם הר הבית שם שהתה זמן מה במהלכו התפללה במסגד 'אל אקצא'. הנאשמת יצאה ממתחם הר הבית ופנתה לעבר הרובע היהודי כשהיא נושאת עמה את התיק ובתוכו הסכין. בהגיעה לרובע היהודי, בשעות הצהריים המוקדמות, שוטטה הנאשמת ברובע היהודי ותרה אחר קרבן מתאים אותו תוכל לדקור.

בסמוך לשעה 14:00, משלא מצאה קרבן מתאים לביצוע הפיגוע, הוציאה את הסכין מהתיק, החביאה אותה בגדר סמוכה ולאחר מכן התיישבה על ספסל ברחבה הסמוכה לרחוב התמיד ברובע היהודי. לאחר שהנאשמת עוררה את חשדו של עובר אורח, הזמין הלה את כוחות הביטחון שעיכבו את הנאשמת, ערכו עליה חיפוש שלא העלה דבר והורו לה לעזוב את המקום.

זמן מה לאחר מכן, שבה הנאשמת למקום בו החביאה את הסכין ונטלה אותה שוב לידה. הנאשמת החזיקה את הסכין בהיחבא בין זרועה לשרוול חולצתה, ושוב תרה אחר קורבן מתאים אותו תוכל לדקור למוות. בסמוך לפני השעה 15:00 נעצרה הנאשמת על ידי כוחות הביטחון, ששוב מנעו בחסדי שמיים את ביצוע הפיגוע הקטלני.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה בעקבות החזרה על ניסיון הפיגוע. צו איסור פרסום הוטל על פרטי הנאשמת בעקבות גילה הצעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר