מחקר: כך המראה יכולה לעזור לכם לרדת במשקל

המראה היא פריט שנמצא בכל בית, אך לא במקום הנכון, מסתבר. מחקר מאוניברסיטת קורנל שהתפרסם לאחרונה עלה על ממצא מרתק: לאכול בחדר שתלויה בו מראה, ולאו דווקא לשבת מולה, יכול לעזור להפחית במשקל. כך זה עובד (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מראה. פריט הכרחי בדיאטה שלכם (צילום: shutterstock)

שמירה על תזונה מאוזנת, דורשת, בדרך כלל, מידה מסוימת של טרחה, כמו לקרוא תוויות רכיבים על המוצרים וספירת קלוריות מתמדת. אבל נכון שהיה יכול להיות נחמד לאכול בריא בלי מאמץ או לפחות לצמצם אותו למינימום? לפי מחקר של מעבדת המזון באוניברסיטת קורנל שהתפרסם לאחרונה בכתב העת של האגודה לחקר לצרכן, זה אפשרי.

החוקרים מצאו כי בזמן שאכילת פרוסת עוגה נוספת תמיד נשמעת כמו רעיון נהדר, לעיסתה כאשר מראה תלויה בחדר תגרום לכם לחשוב פעמיים על מאזן הקלוריות שלכם. למעשה, עצם נוכחותה של המראה "יכולה להפחית את טעמו של מזון לא בריא, וכתוצאה מכך, להפחית את צריכתו". במילים פשוטות, עצם תליית מראה באזור בו אתם אוכלים, מפחית את החשק לאוכל לא בריא.

במסגרת המחקר, ניתנה למשתתפים אפשרות לבחור בין עוגה לסלט פירות בחדר עם מראה או בלעדיה, ולאחר מכן לדרג את טעמם. משתתפים בחדר ללא מראה דרגו את העוגה כטעימה יותר, ובחדר עם מראה, תפס סלט הפירות את ראש הטבלה, בו בזמן שטעמם של שני המאכלים לא השתנה.

איך זה קורה? לצפות בעצמנו אוכלים משהו לא בריא, מחדיר בנו מודעות ומעורר את הקול במוח שמורה לנו לבחור במזון שטוב לנו יותר. או כמו שהחוקר הראשי אטא ג'אמי מנסח את זה: "המראה מצביעה לאנשים יותר מאשר המראה החיצוני שלהם, ומאפשרת להם לראות את עצמם מצד, באופן אובייקטיבי, ולשפוט את ההתנהגות שלהם כפי שהם שופטים אחרים".

וכאן נכנס חוש העיצוב שלכם לתמונה: אם אתם מתכננים לעבור לאורח חיים בריא יותר, כדאי שתציבו במטבח, בפינת האוכל ובסלון כמה שיותר מראות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר