שלוימל'ה ליום השבת: קרליבך שר "הנה ימים באים"

למרות החשיפה הרבה לה זכה, את מרבית שיריו של ר' שלמה קרליבך הכירו רק חסידיו ההדוקים ביותר. "כיכר השבת" מפרסם בכל שבוע שיר נוסטלגי של קרליבך לקראת שבת. והשבוע: "הנה ימים באים" וכל מה שאתם צריכים לדעת על השיר (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(עטיפת האלבום)

במשך שנים רבות היה ר' שלמה קרליבך בלבם של רבבות עם להיטים נצחיים, אך את מרבית שיריו הכירו רק החסידים ההדוקים ביותר. לפני כמה שנים הוקם ערוץ יוטיוב אליו עולים מידי שבוע לכבוד שבת שיריו האגדיים של ר' שלמה. בכל שבוע, "כיכר השבת" מגיש לכם את השיר השבועי של ר' שלמה, לפני כולם.

והשבוע: "הנה ימים באים" שנכלל באלבום הנושא את שם השיר ופורסם בשנות השבעים בהפקת ניל סיידל.

עטיפת האלבום (באדיבות ארנון יהל)
(באדיבות ארנון יהל)

השיר הולחן בסוף שנות ה-60 או תחילת שנות ה-70, ויצא לאור ב-1978. ייחודיותו מתבטאת בצורת השיר - פיסוק המילים משתנה לא כפי הכתוב אלא לפי הניגון. כמו בעוד כמה שירים, ר' שלמה מתרגם גם את השיר הזה לאנגלית "days are coming".

"הנה ימים באים" היה אחד משיריו הידועים יותר של רבי שלמה לאורך שנות השמונים והתשעים, אך משום מה בעשרים השנים האחרונות הוא כמעט נעלם.

בתחילת השיר אומר רבי שלמה באנגלית, "זאת נבואה, מירושלים עיר הקודש לכל העולם כולו, זהו מסר מהילדים שלנו להוריהם, "הנה ימים באים נאום ה', והשלחתי רעב בארץ, לא רעב ללחם ולא צמא למים, כי אם לשמוע את דברי ה'", זה הדור שלנו, אלו הילדים שלנו, בוכים בשנתם, מתחננים כשהם ערים, מצפים ממתינים ומחכים, בכוחות אחרונים, ממתינים לשמוע את דבר ה'".

האלבום יצא מחדש בשנים האחרונות בעיבוד מחודש זאת משום שבאלבום המקורי הייתה מקהלת נשים.

תודה לאליהו זלסקו, חיזקי סופר, ארנון יהל ויוסי קלאר שסייעו בריכוז המידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר