הטור השבועי

מה שבן ישמעאל הבין / טור

"בתורה שלכם כתוב שאם תלכו בדרך הזאת, האדמה תוקיע אתכם. מבחינתי, אני רוצה שהמצעד הזה אכן יתקיים, בכדי שהאדמה תוקיע אתכם" אמר לי הח"כ הערבי שהבין את מה שהליכוד ונפתלי בנט לא הבינו (דעה)

חיים כהן | כיכר השבת |
הפגנה חרדית נגד המצעד (צילום ארכיון: Olivier Fitoussi /Flash90)

יצא לי כבר יותר מפעם אחת לכתוב כאן על כך שאין אף הבדל בין מפלגת הליכוד לשאר המפלגות החילוניות, למרות שמידי פעם מנסים למכור לנו כמה ש'הליכוד' היא מסורתית וקרובה לדת.

הנה סיפור שקרה לי לפני בערך כעשור שנים, כשעלה דיבור על כך שמצעד התועבה הבינלאומי, יתקיים בפעם הראשונה דווקא בירושלים, עיר הקודש. פנו אז למורי ורבי הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ואמרו לו שכעת כבר לא מדובר במשהו קטן, ובכל העולם יסתכלו על זה ויהיה חילול ה' גדול מאד. אמרו לו אז שעדיף יהיה שציבורית לא רק החרדים יתנגדו לזה, בגלל שאז זה יתפרש כמלחמה בין החרדים ללא-חרדים. ולכן כדאי לגייס גם את שאר הדתות, שגם הן יעשו מחאה נמרצת כנגד הדבר הטמא הזה.

לקחתי אז על עצמי את התפקיד לדבר עם ח"כ ערבי משפיע, כדי לשכנעו שידבר עם אנשי הדת שלו וידאג שתהיה גם מצדם איזושהי מחאה. הרי כולם בסופו של דבר מבינים שירושלים היא עיר הקודש ושהמצעד הטמא והמתועב הזה אינו יכול להתקיים בירושלים, ובמיוחד לא מצעד ברמה בינלאומית.

בנימין נתניהו, אין הבדל בין מפלגתו 'הליכוד' לשאר המפלגות החילוניות (צילום: מארק ישראל סלם)

עד היום כשאני נזכר מה אותו ח"כ ערבי ענה לי, צמרמורת עוברת בגופי. הוא השיב כך: בשום פנים ואופן אני לא הולך לעזור לך בזה. שאלתי אותו: אבל למה? הרי גם אתם מאמינים שירושלים היא עיר קדושה? ואז הוא ענה לי כך: "בתורה שלכם כתוב שאם תלכו בדרך הזאת, האדמה תוקיע אתכם. מבחינתי, אני רוצה שהמצעד הזה אכן יתקיים, בכדי שהאדמה תוקיע אתכם".

אגב, על אותו ח"כ ערבי מסופר ששאלו אותו פעם: אם אתה מכיר כל-כך טוב את היהדות ואת התורה, למה אינך מתגייר? והוא השיב שהוא אינו רוצה להתגייר, כי אם הוא יתגייר - הוא יהיה "פרענק"...

אז אני שואל אתכם: מה שבן ישמעאל יודע ומבין, מפלגה שנמצאת בשלטון, שקוראת לעצמה "קרובה לדת" ו"מסורתית" לא מבינה? השבוע, הושבע ח"כ מאותה מפלגה לכנסת, כשהוא מצהיר בגאווה מעל בימת הכנסת שהוא משתייך לאותם אנשים טמאים. ראש הממשלה נכנס במיוחד למליאה כדי לברכו ולחזקו, ואותו יו"ר מפלגה שמרן הגר"ע יוסף זצ"ל קרא לה "בית של גויים", הוסיף לברכו "האח החדש שלי".

לא נותר לי לסיים את העניין הזה, אלא בסיפור שמופיע בספרו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א. הוא מספר שהוא שאל פעם הגרי"ש אלישיב שאלה על בעלת תשובה שמקיימת את כל התורה כולה אלא שיש לה רק בעיה אחת: שבשבת היא לא יכולה להתאפק, וחייבת לעשן סיגריה. מה לעשות? מה לומר לה? והגרי"ש ענה לו: כדאי לבדוק אחר השורשים שלה. ואז בדקו וגילו שהיא לא יהודיה ע"פ ההלכה. כלומר, היא אמנם אולי גיורת ואולי חוזרת בתשובה, אבל היא כלל וכלל לא יהודייה ע"פ ההלכה. אז אני חושב שאולי כדאי לבדוק את השורשים של אותו שר, שאחרי שגמר להתחבר לרפורמים ולקונסרבטיבים, בחר השבוע לברך את הח"כ החדש הזה.

תודות לרבנית לופוליאנסקי

כולם מברכים היום את שר החסד ר' אורי לופוליאנסקי, אך מבחוץ רבים מפנים כלפינו שאלה: על מה אתם חוגגים? והגדיל לעשות במיוחד כתב ערוץ 2 אשר כיפה גדולה על ראשו ופאות מסתלסלות משער ראשו, שיצא פומבי ושאל איך אנחנו מעזים לשמוח ואיך ר' אורי חוגג, כשהשופט הרשיע אותו בשוחד, אלא שהתחשב במצבו הרפואי ולא הכניס אותו לכלא?

החגיגה של לופוליאנסקי (צילום: יד שרה)

אז שתי תשובות בדבר: ראשית, אנחנו חוגגים כי הייתה כאן מלחמה של הס"מ נגד הסנגור והפנים היפות של הציבור החרדי בארץ ובעולם. היו כאלה שאינם מהציבור שלנו שרצו לראות אותו מושפל ונכנס לבית הכלא, וזה פשוט לא קרה. ושנית, למה איני שומע את אותו כתב מתבטא בנושא הפגנות עצורי כפר דומא (שהשמועה אומרת, לפי מקורות זרים, שהוא מזדהה איתם)? למה הוא אינו צועק איך מעזים בכלל להפגין אותם מפגינים שצועקים נגד העינויים של העצורים הללו? הרי ידוע שכל הארכת מעצר שלהם לוותה ע"י שופט.

ולסיום, אני רוצה להודות ולחזק דווקא את הרבנית לופוליאנסקי (וכאחד שמכיר אותה, ואת מידותיה וצניעותה, אני בכוונה קורא לה הרבנית). אין לי ספק שבעיקר בזכות זה שהיא עמדה לצדו לאורך כל השלבים, גם היפים וגם הפחות יפים, שעברו על איש החסד הזה היו לר' אורי את הכוחות לעמוד בניסיון הקשה הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר