התורם היה בהלם

שיחת היום בברוקלין: האברכים המנותקים שריגשו את אבי החתן

20 אברכים שלא מחזיקים טלפון סלולרי, הצליחו להפתיע נגיד שחיתן את בנו והפכו לשיחת היום בהפסקות הקפה של אברכי הכוללים בברוקלין. הסיפור המלא מפי הדיין הרב צבי הלפרין (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

דרשה שנשא בשבוע האחרון (יום שלישי) הגאון רבי צבי הלפרין, דיין בקהילת וויען בבורו פארק, הצליחה לעורר שיח רב בקרב אלפי האברכים המתגוררים בברוקלין.

במהלך דרשתו, סיפר הרב הלפרין סיפר ששמע מנגיד מוכר ומפורסם שמתגורר בניו יורק וחיתן את בנו לפני מספר שבועות. "לרגל החתונה והשמחה הגדולה הוא פרסם שכל בן תורה שיבחן ביום החתונה אצל תלמיד חכם בעיר על 1,200 דפים של גמרא, רש"י ותוספות יקבל בליל החתונה 20 אלף דולר במזומן".

"בליל החתונה הגיעו 20 אברכים תלמידי חכמים שנבחנו על 1,200 דפי גמרא" סיפר הרב הלפרין, "וקיבלו את המלגה המכובדת מהנגיד. הנגיד אמר לאברכים שהוא רוצה להשאר איתם בקשר בהמשך, וביקש מהם להעביר לו את מספרי הטלפון הסלולרי שלהם".

"לתדהמתו", סיפר הרב הלפרין, "לאף אחד מ-20 האברכים לא היה טלפון סלולרי. רק אז הבין הנגיד כיצד הם יכולים להבחן 1,200 דף גפ"ת ביום אחד". סיים הרב את סיפורו עם מסר לשומעי השיעור: "רק ככה מי שאין לו שום קשר עם גשמיות יכול לגדול לגדול בתורה". אותה דרשה הופצה בין האברכים בעיר והפכה לשיחת היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר