נתניהו: "נגביר את אכיפת החוק במגזר הערבי בחוקי הבניה, החינוך ואיסוף נשק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע בתל אביב ואמר כי "נמשכים החיפושים אחר הרוצח". הוא הוסיף כי הורה לפעול להגברת אכיפת החוק במגזר הערבי (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרק ישראל סלם - פול, פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לפיגוע ביום שישי בתל אביב ואמר: "כוחות הביטחון, השב"כ והמשטרה ממשיכים בחיפושים אחר הרוצח מתל אביב. מתנהל מאמץ גדול בשטח עם הרבה כוחות, מאמצים מודיעיניים בלתי פוסקים. המאמץ הזה נעשה גם בסיוע ובעזרה מצד אזרחי ישראל שמגלים ערנות ואחריות". גם הבוקר נתניהו נמנע מלכנות את האירוע כ"פיגוע" ואת הרוצח "מחבל".

לדבריו: "כשהקמנו את הממשלה אני ביקשתי מהשר ארדן ואחר כך מהמפכ"ל לעשות מאמץ אדיר לשנות דבר שקיים במדינה קרוב לשבעים שנה, וזה היעדר אכיפת חוק במגזר הערבי. האזרחים עצמם סובלים שם, סובלים מפשע גובר, וכל אזרחי מדינת ישראל סובלים מההסתה ומהאלימות שהיא גם פלילית וגם לאומנית, שפוגעת בכל אזרחי ישראל. לכן המאמץ הזה הוא מאמץ אמיתי.

"אנחנו החלטנו לעשות שינוי ולהביא לאכיפת חוק, אכיפת חוק בכל התחומים: בחוקי הבנייה שאינם נאכפים כלל, בחוקי הרעש שאנחנו שומעים מהמסגדים, בהסתה שיש מהמסגדים - וכמובן ברשתות החברתיות וגם לצערי במערכת החינוך - וגם בדבר בסיסי, שזהו איסוף נשק בלתי חוקי שנמצא באמת בכמויות גדולות מאוד במגזר הערבי. הפעילות הזאת התחילה, היא תתבצע, היא מתבצעת בימים הקרובים והיא תגדל ביתר שאת, כי אנחנו הולכים לעשות מאמץ גדול מאוד להביא לכך שמדינת ישראל תהיה מדינת חוק אחודה בכל חלקיה. זה דבר נכון, אני לא מתרשם מהביקורת בעניין הזה, זה נכון לכל אזרחי ישראל - ערבים ויהודים כאחד".

נתניהו הוסיף, "אכיפת החוק היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, של שלטון החוק. איננו מגבילים את זה למגזר אחד, ואיננו מתמקדים רק במגזר אחד. היום בבוקר יוגשו שני כתבי אישום למעורבים בפרשת דומא. אנחנו מתנגדים לרצח באשר הוא, אנחנו מתנגדים לאלימות באשר היא, אנחנו מתנגדים להפרת חוקי המדינה בכל מקום שהדבר הזה מתבצע. אנחנו מדינת חוק ואנחנו נשליט את החוק בכל חלקי מדינת ישראל ועל כל אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר