"חייב למחות"

אריה דרעי סירב להשתתף בהצבעה בממשלה על מינוי אבי שמחון

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי סרב להשתתף בהצבעה על מינוי פרופ' אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, בעקבות אמירותיו נגד משפחות מרובות ילדים, "מכבד את החלטת ראש הממשלה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי שמחון (צילום: פלאש 90)

מינוי שנוי במחלוקת: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סרב להשתתף בהצבעה על מינוי פרופסור אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, בעקבות אמירותיו על משפחות מרובות ילדים.

כזכור עם הודעת נתניהו על רצונו למנות את שמחון לתפקיד, יצאו המפלגות החרדיות למתקפה נגד המינוי, והביעו את מחאתם, בשל הדברים הקשים שאמר בעבר נגד הציבור החרדי, בין היתר: "8 ילדים במשפחה זה חטא".

בישיבת הממשלה ביקש דרעי את רשות הדיבור קודם ההצבעה ואמר: "אני מכבד את החלטתו של ראש הממשלה לבחור לתפקיד את פרופ׳ אבי שמחון, אולם אני חייב למחות על דבריו של פרופ׳ שמחון בעבר נגד משפחות מרובות ילדים. דבריו של פרופ׳ שמחון היו מקוממים ובעייתיים מאד. אני גאה שאני אב לתשעה ילדים וסב ל-19 נכדים. מהמקום שאני מגיע כל ילד וילדה הם ברכה, שמחה, ועולם ומלואו".

"דווקא אנחנו" הוסיף שר הפריפריה. "בני העם היהודי, שאיבד 6 מיליון מבניו ובנותיו בשואה, צריך לעודד ילודה ולא לתקוף את מי שבוחר להביא הרבה ילדים לעולם".

למרות מחאתו של דרעי, הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של שמחון לראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועצו הכלכלי של ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אבי שמחון הוא איש ראוי, בעל יכולות ניהול והובלה. הוא מחויב לכל אזרחי ישראל ולכלכלת מדינת ישראל. שמחון הוא אדם שקול שמכיר את רזי הכלכלה. הוא איש של כלכלה חופשית ובריאה ומחויב למדיניות הממשלה".

פרופ' אבי שמחון אמר: "אני מודה על האמון שנתנו בי ראש הממשלה והממשלה כולה. אני מודע לאחריות הנדרשת מראש המועצה הלאומית לכלכלה ומחויב להוביל תהליכים לחיזוק כלכלת ישראל לטובת כלל אזרחים והמגזרים: חרדים וערבים, עולים וותיקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר