יועץ משפטי חרדי

פה אחד: אביחי מנדבליט נבחר לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

הממשלה בחרה פה אחד את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הבא. שרת המשפטים איילת שקד: " בעל ניסיון רב, יאפשר לממשלה לבצע את מדיניותה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביחי מנדלבליט (צילום: אמיל סלמאן - פול, פלאש 90)

יועץ משפטי חרדי: הממשלה הצביע פה אחד בעד מינוי אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. השר יואב גלנט נמנע מלהשתתף בהצבעה.

מנדלבליט, שמכהן כמזכיר הממשלה, שימש בעבר כפרקליט צבאי ראשי. הוועדה הציבורית לאיתור מועמד ליועץ המשפטי לממשלה, המליצה עליו כמועמד יחיד לתפקיד.

שרת המשפטים איילת שקד, אמרה לאחר המינוי: "ד"ר מנדלבליט הוא בעל ניסיון רב בכל תחומי המשפט. ניסיונו הרב בתור שופט, סנגור צבאי ראשי, פצר ומומחה למשפט בינלאומי מקנה לו יתרון רב לביצוע תפקיד היועמ"ש. מהיכרותי עם ד"ר מנדלבליט אני בטוחה כי הוא יהיה יועץ מקצועי ועצמאי שיאפשר לממשלה לבצע את מדיניותה במסגרת החוק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אביחי מנדלבליט הוא מועמד ראוי ביותר. אמרתי בפני הוועדה ואני אומר את זה לכל אדם. אנחנו נמצאים במאבק בינלאומי גדול, במשפט הבינלאומי. יש עלינו התקפות חד-צדדיות מעוותות וכוזבות נגד מדינת ישראל. זאת חזית הלוחמה החדשה. בנושא זה יש לאביחי מנדלבליט יתרון עצום. ראינו גם את ההתנסות המעשית שלו כפצ"ר וגם הניסיון האקדמי והמחקרי שלו שהוא ניסיון מוביל.

"היועץ המשפטי לממשלה צריך גם להיות מסוגל לכוון את המערכות שלנו במאבק המשפטי הבינלאומי ופה יש לו יתרון עצום ומובהק שיידרש לו בשנים הקרובות. מנדלבליט גם חובק את העולם המסורתי של הבנת החוק, אכיפת החוק ושלטון החוק, אבל הוא גם נוגע בעולם המתהווה של התקפות משפטיות על מדינת ישראל ולכן הוא ראוי במיוחד גם מהטעם הזה".

אלוף (במיל') ד"ר אביחי מנדלבליט אמר לאחר ההצבעה כי "אני מודה לראש הממשלה, לשרת המשפטים ולחברי הממשלה על ההחלטה למנותי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

"אני מקבל על עצמי את כובד האחריות הגלומה בתפקיד החשוב הזה ומתחייב לפעול ללא לאות על מנת להמשיך ולבצר את שלטון החוק במדינת ישראל ולשרת את אזרחי ישראל בנאמנות ובמסירות".

ביש עתיד בירכו את מנדלבליט על המינוי ואמרו: "אתה ניצב בפני אחד התפקידים החשובים בשמירה על שלטון החוק וביעור המערכת השלטונית משחיתות ציבורית ואנו מאמינים כי תדע לעמוד בפני האתגרים החשובים והכבדים הניצבים לפתחך. אנו נסייע ונגבה אותך במהלכים שתוביל לשמירה על שלטון החוק והמלחמה בשחיתות במדינת ישראל". ביש עתיד הודו ליועץ היוצא יהודה וינשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר