"בכסף של אברכים לא נוגעים"

מאות אברכי כוללים קיבלו יותר מ-3,000 שקלים

מאות אברכי סלבודקא קיבלו את תשלום הדתות הרטרואקטיבי המלא המסתכם בסכום של 3,576 שקלים לאברך, בהוראת ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ש"בכסף של אברכים לא נוגעים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת סלבודקא (צילום: משה גולדשטיין)

אברכי הכוללים מרוצים: בזכות פעילות הנציגים החרדים הוגדלה המלגה לקראת סוף השנה האזרחית.

הבוקר (ראשון) נודע כי התקציב שיקבלו ישיבות וכוללים לחודש דצמבר 2015 יהיה גדול פי שמונה מהתקציב ביולי האחרון. ב"דה מרקר" דווח כי ההעברה בעבור אברך כולל תהיה 3,517 שקל, לעומת 432 שקל ביולי, וההעברה בגין תלמיד ישיבה גדולה תהיה 1,954 שקל - פי שמונה מההקצבה ביולי, 240 שקל.

בנוסף, הקצבה החודשית לאברך ולתלמיד ישיבה תגדל כמעט פי שניים. אברכים יקבלו 859 שקל כאשר בחודש יולי האחרון הקצבה עמדה על 432 שקל. הקצבה לתלמיד ישיבה גדולה - לרווקים בני 18 ומעלה - היתה 240 שקל וכעת תעמוד על 477 שקל.

ל"כיכר השבת "נודע כי אכן לקראת חודש ינואר קיבלו אברכים רבים הלומדים בכוללים ברחבי הארץ תוספת משמעותית למילגה החודשית הקבועה זאת בעקבות פעילות הנציגים החרדיים בכנסת אשר הצליחו להחזיר רטרואקטיבית את ההפרשים של חלק מהקיצוצים התקציביים.

כך לדוגמא קיבלו הבוקר מאות אברכי ישיבת סלבודקא לחשבונם האישי את תשלום הדתות הרטרואקטיבי המלא המסתכם בסכום של 3,576 שקלים לאברך.

ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש השוהה בארה"ב לצורך גיוס כספים לטובת הישיבה אמר כי "בכסף של האברכים לא נוגעים", ולכן החשבונות זוכו במלואם.

במקביל גם לאברכי רשת הכוללים של חסידות בעלזא באשדוד הופקד בסוף החודש סכום של 3,517 שקלים כאשר סך ‏מלוגת כולל שחולקו ע"י הנהלת כולל בעלזא באשדוד לכל אברך מגיע ללמעלה ממיליון שקלים.

ח"כ מיקי לוי שזעם על כך כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "ככה נראה תקציב להגדלת העוני. במקום להרחיב את מענק העבודה, מכפילים את תקציב הבטלה. טירוף מערכות. הממשלה הזו איבדה את כל הבלמים ומביאה לשיא חדש את כל התקציבים הסקטוריאלים. פשוט מקומם''.

גם בתנועת חדוש ניסו לתקוף את נציגי הציבור החרדי ותהו מדוע חברי הכנסת מהאופוזיציה שותקים אל מול הקלות הבלתי נסבלת של הסחטנות כהגדרתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר