הישורת האחרונה

בעוד יומיים: העליון יכריע בערעורו של הרב פינטו

בית המשפט העליון יכריע ביום שלישי בערעור האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שערער על גזר הדין של 12 חודשי מאסר בפועל שנגזרו עליו. פרקליטיו מקווים כי הפסיקה בעניין לופוליאנסקי תשפיע (משפט)

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (צילום: Meged Guzani)

הישרות האחרונה: בעוד יומיים (שלישי) יכריע בית המשפט העליון בערעורו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שערער על גזר הדין של 12 חודשי מאסר בפועל שנגזרו עליו בבית משפט המחוזי בתל אביב לאחר שהרב הורשע במסגרת עסקת טיעון במתן שוחד.

כזכור, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הודה במסגרת עסקת טיעון שחתם עם הפרקליטות במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל, זאת על מנת להגן על רעייתו הרבנית ולהוציאה מכל הפרשה.

בערעור לבית המשפט העליון סיפרו עורכי דינו של הרב על מצבו הרפואי הקשה של האדמו"ר שחולה במחלה קשה, כשבחודשים האחרונים עבר האדמו"ר סידרת ניתוחים וטיפולים קשים בארצות הברית, לשם טס בהיתר מיוחד של בית המשפט העליון על מנת לטפל במחלתו.

הרב יאשיהו פינטו בבית המשפט המחוזי (צילום: ירון ברנר - ynet; וידאו: ירון שרון - ynet)

מלבד זאת מספרים מקורביו של הרב כי האדמו"ר חושש למצבה הנפשי של רעייתו, הרבנית, ולמה שעלול להיגרם לה כתוצאה מכניסת הרב לבית הכלא.

עורכי דינו של הרב יאשיהו פינטו מצפים כי בית משפט העליון יתחשב במצבו הרפואי של הרב ולא ישלח אותו לבית הכלא, כשהם מספרים כי ההלכה שקבע בית משפט העליון לפני מספר ימים בהכרעת הדין של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, מורה כי אין להכניס אדם חולה לכלא כשהמשמעות של כניסה לכלא היא קיצור בתוחלת החיים של הנידון או פגיעה משמעותית בתוחלת החיים.

קריאת תהילים מחוץ לבית המשפט העליון (צילומים: אהרן רבינוביץ וצביקה גרוניך, כיכר השבת)

בנוסף, עורכי דינו של הרב מספרים כי במהלך המשפט הוסתרו מהרב חומרי חקירה משמעותיים שהיו יכולים לזכות אותו לגמרי מהחשדות שהועלו נגדו, ושעליהם הודה רק על מנת להוציא את אשתו שעליה הופעלו לחצים קשים, מהחקירה.

כזכור, לפני מספר שבועות במהלך שיעור שמסר הרב פינטו הוא התייחס למשפט שהתנהל נגדו ואמר: "אנחנו מוסרים את נפשנו לשם שמיים עבוד כל אחד. כולם יכולים להגיד הרבה דברים אבל השלהבת של שובה ישראל לא יכולה להיגמר לעולם. מסרנו נפש 21 שנים להדליק את האש הזו. עברנו את כל הייסורים שבעולם. בשנה האחרונה עברנו חמש ניתוחים, כל הגוף חתכים, אבל יש לנו אהבה לקב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר