דרעי לנתניהו: "עצור את עבודות הפרויקט בגילה"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיורה על עצירת העבודות בפרויקט "מורדות גילה" עד למציאת פתרון הלכתי למערות הקבורה שהתגלו במקום (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו (צילום: יעקב כהן)

יו"ר שס השר אריה דרעי פנה לראש הממשלה בנימין לנתניהו בדרישה לעצור את עבודות הפרוייקט בגילה עד למציאת פתרון הלכתי למערות הקבורה שנמצאו במקום.

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה בצהריים (ראשון) העלה דרעי את סוגיית פרויקט הבניה בשכונת גילה בירושלים, לאחר שהתגלו בחפירותיו עשרות מערות קבורה קדומות.

דרעי ביקש מראש הממשלה להורות לשר לענייני ירושלים זאב אלקין "לעצור את העבודות עד למציאת פתרון הלכתי שימנע את חילול המערות".

לדבריו: "אסור להסכים לאפשרות של חילול מתים חלילה, שהוא עוון חמור. יש כיום פתרונות רבים במקרים כאלה וצריך לוודא שהם ייושמו".

בש"ס מספרים כי ראש הממשלה נעתר לבקשתו של דרעי.

במהלך ישיבת ראשי הסיעות הזכיר דרעי את ביקורו לפני כשלושים שנה אצל נשיא מצרים מובארק יחד עם מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בנושא בית העלמין היהודי בקהיר, ומובארק אמר בחיוך למרן: "תגיד לשר הפנים שלך (דרעי) שאני מכבד את המתים היהודיים יותר מראש עיריית ירושלים שלכם (טדי קולק), ואף הזמנתי את הרב הצבאי הראשי למצרים כדי להסדיר את העברת הקברים בצורה מכובדת".

השר דרעי ענה בדרך הלצה למובארק: "ראש עיריית ירושלים הוא אשכנזי, אבל אתה הנשיא, ספרדי. אתה משלנו..".

כפי שדווח הבוקר ב"כיכר השבת", פרויקט 'מורדות גילה', בשכונת גילה בירושלים, תקוע מזה מספר חודשים עקב גילוי מערות קבורה של יהודים שנחשפו במהלך החפירות במקום בו תוכנן כביש מרכזי לשכונה החדשה.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים מתחולל מאבק גדול בין ארגון "אתרא קדישא" לאיש העסקים החרדי מנחם כרמל שהינו קשור בבניית הפרוייקט המדובר.

ארגון אתרא קדישא, בגיבוי בית הדין של העדה החרדית והגאון רבי שמואל אוירבך ששמעו את פרטי הבעיה, הציע פתרון שיכלול את הגבהת הכביש. אך לטענתם יזמי הפרויקט והקבלן מנחם כרמל מתמהמהים ביישום המהלך.

מנגד הקבלן טוען כי הפתרון ייקר את מחיר הדירות בעשרות אחוזים וזאת לאחר שכבר סוכמו מחירים עם קוני הדירות ועם יוזמי הפרויקט.

כעת, גאב"'ד העדה החרדית הגרי" וייס, והגר"ש אוירבך אליו מקושר איש העסקים כרמל, דורשים ממנו לקבל את הפתרון של אתרא קדישא.

מקורבי כרמל הבהירו בשיחה עם "כיכר השבת" בנחרצות כי בכוונתו לקבל את עמדת גדולי ישראל. "שמענו ממנו שהוא מתכוון לעשות כל מה שהגאב"ד הגרי"ט ווייס והגר"ש אוירבך יורו לו כפי ששמע במשך כל השנים", הם מבהירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר