שלמה כ"ץ משיק סינגל בדרך לאלבום חדש: "ישמח מלך"

שלמה כ"ץ, שמזוהה יותר מכל עם שיריו של ר' שלמה קרליבך, עומד לקראת השקת אלבום חדש ומקורי. האזינו ל"ישמח מלך", שיר הנושא מתוך האלבום החדש של כ"ץ (מוזיקה יהודית, סינגלים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(עטיפת הסינגל)

הזמר שלמה כ"ץ נמצא בישורת האחרונה לפני השקת אלבום מקורי וחדש. למרות שהוא מזוהה יותר מכל עם שיריו של ר' שלמה קרליבך, הרי שברזומה המרשים שלו נמצאים לא מעט אלבומים מקוריים וכן מספר לא מבוטל של להיטים שהלחין וביצע בעצמו, בינהם: ניגון נבו, והכהנים, כבודו, שמע קולנו, שבת קודש ובראש השנה שיצא כסינגל לפני חודשים ספורים וכבר תופסים מקום של כבוד בארון השירים היהודי.

האלבום החדש והמקורי עליו עמל שלמה בימים אלה, הוא המיוחד ביותר שהוציא עד כה. לא רק שהלחנים כולם מקוריים שלו, אלא גם חלק ניכר מהשירים באלבום הם למילים בעברית שכתב בעצמו. בהפקה של האלבום נטלו חלק הצמד המוכשר נדב בכר ואורן צור שהופקדו על העיבודים ונתנו לשירים טעם מדהים ומרגש.

"זה היה דבר שהתנערתי ממנו עד כה, אבל בקיץ שעבר היה עת רצון. הייתי בדרך להופעות בדרום אפריקה עם הרבה זמן במטוס. הוצאתי את המחשב הנייד - ואמרתי לעצמי 'בוא נראה מה יצא'. בתוך כמה שעות, הצמדתי מילים למספר ניגונים שהיו באלבום" – הוא משחזר.

בימים אלה משחרר שלמה את שיר הנושא מתוך האלבום החדש שבדרך – ישמח מלך. מילות השיר "ישמח מלך בעמו ועמו במלכו" - לוקטו והולחנו ע"י שלמה בעצמו, כאשר על העיבוד וההפקה המוסיקלית אחראיים נדב בכר ואורן צור.

"לפני כמה שנים הוזמנתי להעביר שיעור לקבוצת תיירים אמריקאים שהתאכסנו בבית ברחוב 'ישמח מלך' בשכונה שבקרבת ממילא. משהו בשם הרחוב תפס אותי, כל אותו היום חשבתי עליו. לפני שהתחלנו ללמוד, שרנו מספר ניגונים. באמצע השירה, פתאום הניגון הזה יצא ממני במלוא עוצמתו. לא היו מילים, אבל כעבור יום נזכרתי בשם של הרחוב שכל כך דיבר אליי, הוספתי כמה מילים וזהו שמו של האלבום" מספר שלמה כ"ץ על הרקע לשיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר