רוצח או חובבן?

המצוד נמשך: חיפושים אחר המחבל בדירות בצפון תל אביב

אלפי שוטרים וחוקרי שב"כ ממשיכים במצוד אחר המחבל נשאת מלחם זה היום הרביעי, כשאין בידם קצה חוט ממשי. שאלת השאלות: האם מדובר ברוצח מתוחכם או במחבל חובבן? (חדשות, בארץ)

(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

המצוד אחר המחבל נשאת מלחם, בן 29 מערערה, שרצח שלושה בני אדם, ביום שישי בתל אביב - נכנס ליומו הרביעי, כשלמשטרה והשב"כ אין קצה חוט ממשי והם מחכים לטעות הראשונה שיעשה במנוסתו כדי לתפוס אותו.

הלילה המשיכו אלפי שוטרים וחוקרי שב"כ בחיפושים אחריו כשהם ממקדים את חיפושיהם בין דירות בצפון תל אביב, שם עבד המחבל ושם גם נמצא הטלפון הסלולרי שלו, אותו השליך בטרם יצא למסע הרצח.

כוחות הביטחון לוקחים בחשבון כי במידה וישימו את ידם על המחבל הוא עשוי להתנגד למעצר באמצעות ירי או לנסות ולבצע פיגוע נוסף כשירגיש שהמצוד מתהדק סביבו.

נכון לעכשיו כוחות הביטחון רק יכולים לשער את נתיב הבריחה של המחבל, שהגיע לחנות הטבע אניס ברחוב דיזינגוף 122 בתל אביב, משם יצא לרחוב והחל לרסס את יושב הבר "סימטא" הסמוך.

מהירי נרצחו שמעון (שימי) רוימי בן 30 מאופקים ואלון בקל בן 26 מכרמיאל, שבעה בני אדם נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות.

מלחם פתח במנוסה תוך שהוא יורה לעבר בתי עסק נוספים בסביבה, אך מבלי שאיש יירה לעברו או ינסה לעצור אותו. אחד מעדי הראיה סיפר כי כשהחל לרדו אחריו הוא ירה לעברו וכשהסתתרר מפני הירי, המחבל נעלם.

לפי הערכה, מרחוב דיזינגו פנה המחבל לרחוב אבן גבירול, שם עלה על המונית של אמין שעבאן מלוד, אותו רצח ליד מלון מנדרין, שם השליך את הגופה והמשיך בנסיעה עם המונית לדרך נמיר שם נטש את המונית.

כאמור, הטלפון הסלולרי שלו נמצא באותו יום בשעה 14:00 על ידי ילדה ברחוב רדינג בתל אביב, שם השליך אותו לפני שיצא למסע הרצח, וזו נקודת הציון האחרונה שידועה לחוקרים.

בני המשפחה של הילדה מספרים כי הטלפון צלצל וכשהם ענו, הם שמעו אנשים בערבית. רק לאחר שראו את פרטי המחבל, העריכו שאולי יש קשר בינו לבין הטלפון ופנו למשטרה.

במקביל קיבלה המשטרה עוד פרטים מאנשים שזיהו אותו, כך למשל הוא שיפץ דירה ברחוב גרונימן ברמת אביב. כוחות הביטחון ערכו במקום סריקות ובדקו גם את המקלט.

בשנים האחרונות עבד המחבל כשליח בחנות ירוקה גדולה במרכז המסחרי ברמת אביב, לפני כשנה החנות נסגרה ומאז בעלי העסקים במקום לא ראו את המחבל, אם כי תושבי ברמת אביב הכירו את המחבל מעבודתו בשיפוצים באזור כשבשבועות האחרונים הוא שב להסתובב בשכונה והחל לעבוד כטייח בשיפוצים.

השאלה העיקרית שניצבת בפני המשטרה והשב"כ הן האם מדובר ברוצח מתוחכם שפיזר רמזים מוטעים כדי לבלבל את כוחות הביטחון או שמא מדובר במחבל חובבן שנמצא כעת במנוסה.

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה ממקדת מאמצי אבטחה נרחבים, לצד המאמצים לאיתור, על-פי הערכת מצב המתקיימת בכל כמה שעות. שיתוף הפעולה של הציבור מתנהל למופת ואנחנו מודים על הערנות ועל המידע המוזרם למשטרה. כל פיסת מידע נבדקת. אין מקום לשינוי בהנחיות לציבור. יש לקיים שגרה בכל האזורים, תוך המשך גילוי ערנות ודיווח למשטרה. המשטרה ערוכה באופן מתוגבר לטיפול בדיווחים הרבים במוקדי 100".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר