אישום: דיווחו על טינר וניסו להבריח לעזה חומר לייצור רקטות

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד שני אחים פלסטינים מחברון, שדיווחו על העברת החומר טינר לרצועת עזה, אך הסתירו במיכלים, חומר מסוג פוליסטאר המשמש גם לייצור רקטות (חדשות, משפט)

(צילום ארכיון: רשות המעברים במשרד הביטחון)

המלחמה בהברחות: הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, נגד שני אחים פלסטינים, תושבי חברון, שהעבירו לרצועת עזה, חומר דו שימושי המשמש גם לייצור רקטות, תוך ידיעה שהמוצרים האסורים עשויים לשמש את ארגוני טרור.

על פי העובדות המתוארות בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיטל אולק-אמויאל, שני האחים, חואסם וצאדק זלום, עבדו בחברה משפחתית בשם "אלצאדק", שסיפקה חומרי בנין וצבע בחברון.

לפני כחודשיים, פנה סוחר תושב עזה לנאשמים והזמין מהם חומרים שונים, בין היתר, טינר, פילר ופוליאסטר, שהינם חומרים מפוקחים עליהם יש לקבל היתר מיוחד, זאת מכיוון שהם יכולים לשמש גם לתעשיית הטרור.

הנאשמים פנו למינהל האזרחי ביהודה ושומרון, למתן היתר להעברת סחורה רק בנוגע לטינר ולפילר, אך החליטו שלא להגיש כל בקשת היתר להעברת חומר הפוליאסטר. כאשר הגיעו ההזמנות לחברה, הנאשמים, יחד עם בן דודם, מילאו חלק ממיכלי מתכת של 16 ליטר, אשר נרכשו מראש בטינר וחלק בפוליאסטר, והדביקו על המיכלים מדבקות הנושאות את הכיתוב "מדלל" באופן הנחזה להיות כאילו כל המיכלים מכילים חומר זהה שהינו חומר מדלל (טינר), זאת במטרה להטעות את הבודקים במעבר הגבול בכרם שלום.

בחשבונית שהוכנה לצורך הצגתה במעבר כרם שלום בדבר הסחורה שביקשו להעביר, הציגו הנאשמים מצג שווא בכך שנרשם בחשבונית שהסחורה כוללת 480 מיכלי טינר בלבד.

לפני כחודשיים, בתאריך 20/10/15 העמיסו הנאשמים 480 מיכלים המכילים טינר ופוליאסטר על משאית ובמהלך הבידוק שנערך במעבר כרם שלום הוחרמה הסחורה ולא הועברה לרצועת עזה.

עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך הקיץ האחרון, הצליחו הנאשמים להעביר לסוחר ברצועת עזה חומר פוליאסטר, ללא היתר.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של העברת חומר דו שימושי ללא רשיון, נסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר