"אין מחדל"

המפכ"ל לשעבר: "לא ברור מה קורה, מפקדים צריכים לדבר לציבור לא דוברים"

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ, אומר ל"כיכר השבת" כי "אין כישלון של המשטרה", בטיפול בפיגוע בת"א, אך קורא לבדוק את ההתנהלות. הוא מבקר את מדיניות המפכ"ל אלשיך שמפקדים לא יתראיינו (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המצוד בתל אביב (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

המצוד בתל אביב: ארבעה ימים אחרי פיגוע הירי בתל אביב, והמצוד אחר המחבל נשאת מלחם נמשך, כשלדברי גורמים ביטחוניים, בשלב זה אין למשטרה ולשב"כ קצה חוט. גורמים במשטרה כבר מבקרים את התנהלות המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך. מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, אומר בשיחה עם "כיכר השבת", כי לא מדובר במחדל אך יחד עם זאת קורא למשטרה לבדוק את התנהלותה.

"צריך יהיה לבדוק אחרי שייתפס כיצד הצליח לברוח מבלי שתפסו אותו כמה ימים", אומר חפץ ומבהיר, "אני לא חושב שיש כישלון של המשטרה אך יחד עם זאת צריך לבדוק מה קרה שם בדקות הראשונות לאחר הפיגוע ולהפיק לקחים. אני לא יכול להצביע על מחדל".

"המשטרה נוקטת בכמה פעולות בחיפושיה אחר המחבל. אני מתאר לעצמי שהמשטרה והשב"כ עושים הכול כדי לתפוס אותו וזו לא הפעם הראשונה שהם מחפשים אחר מבוקש. היא דורשת עירנות מהציבור".

בעקבות המצוד והפחד ברחובות תל אביב, הורים רבים לא שלחו את ילדיהם לבתי הספר, ושגרת החיים בעיר לא הפסקה, הופרה. לדברי חפץ, "צריכים לחזור לשגרה, אני לא חושב שמפגע בודד ישבית את החיים במדינת ישראל, צריך להמשיך עם החיים כרגיל".

בניגוד למפכ"ל הקודם יוחנן דנינו, המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך מסרב לאשר למפקדים הבכירים להתראיין לכלי התקשורת, ומשאיר את התקשורת לדוברים בלבד, דבר שגרר ביקורת גם מהמשטרה וגם מצד כתבי משטרה. על כך חפץ דווקא מבקר את אלשיך, "לא ברור לי מה קורה פה. אני חושב שהמפקדים צריכים לדבר אל הציבור ולא דוברים, כי הם אלו שצריכים לנתב את המפקדים לתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר