ניצחון לשבת

הסמכויות לגבי חילול שבת הועברו ממשרד הפנים לממשלה

מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה על העברת הסמכות לפתיחת וסגירת חנויות בשבת ממשרד הפנים לממשלה ברוב של 51 תומכים מול 43 מתנגדים. ח"כי האופוזיציה תקפו (חדשות,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרכול, אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הודעת הממשלה על העברת הסמכות לפתיחת וסגירת חנויות בשבת ממשרד הפנים לממשלה. השינוי מגיע לאחר חשיפת "כיכר השבת" כי השר דרעי איים בפרישה מהקואליציה אם נושא השבת לא יוסדר.

ח"כ עמר בר לב אמר בדיון כי "התהליך המתמשך בכנסת הזו להעביר סמכויות ממשרד למשרד ומשר לשר הוא בלתי מתקבל על הדעת. עכשיו אנחנו מדברים על העברה ספציפית. מה מסתתר מאחורי ההעברה הזו? האם זה לפגוע בסמכויותיו של ראש עיריית תל אביב?".

ח"כ דב חנין טען כי "כך נראית חוסר משילות. אפילו את הסמכות הפשוטה של אישור חוק עירוני אי אפשר לאשר. תראו איזה חוסר תפקוד ואיזה חוסר יכולת. אם את זה שר פנים לא יכול לעשות לבד, אז בשביל מה צריך שר פנים?".

"זה דבר חריג ויוצא דופן להעביר סמכות משר למליאת הממשלה" אמרה ח"כ תמר זנדברג, "התקדים היחיד שהיה דבר כזה היה במתווה הגז וגם שם הוא היה עקום. מה קרה? כל פעם שלשר לא נוח ולא בא לו לקבל הכרעה מסיבה פוליטית אז נעביר את האחריות? ככה הולכת להיות מעכשיו קבלת ההחלטות בממשלת ישראל?".

ח"כ מאיר כהן האשים את ראש הממשלה ב"חוצפה חסרת תקדים". לדבריו, הוא "בוחר לקחת סמכויות של משרד הפנים, כאילו זאת מדינה טוטליטארית, שאחד המאפיינים של מדינה כזו זה שהמנהיג חולש על עוד תחום ועוד תחום. זה הדבר הדחוף היום מבחינת ראש הממשלה? להתעסק בשבת?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר