סכסוך הקרקעות בבני ברק

"תתנגדו לתכנית? אעבור בית בית לחפש למי אין אישורי בניה"

סערת ההקצאות בב"ב • תביעה חדשה מעלה טענות קשות על התנהלות ראה"ע: "איים: אם תתנגדו, אעבור בית בית ואבדוק למי אין אישורי בניה"; "אני יכול לשים את הקרוונים גם אצלך בבית" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט (צילום: סטודיו דוד זר)

סכסוך ההקצאות בבני ברק: שלושה חודשים לאחר שבית המשפט לעניינים מנהליים הוציא צו מניעה כנגד כוונת העירייה להניח מספר קראוונים בגינה הוותיקה ברחוב שדרות הנציב בבני ברק. הגישו שוב תושבים בעיר עתירה מנהלית כנגד וועדת התכנון והבניה בבני ברק שאישרה לפני כשבועיים את הצבת המבנים בגינה.

הערעור החדש שהגישו התושבים

בעתירה הדחופה שהוגשה נגד החלטת וועדת התכנון והבנייה בעיר מבקשים תושבי שיכון ג' לבטל לאלתר את האישור כשהם מעלים טענות קשות ביותר כנגד התנהלותו של ראש העיר חנוך זייברט. בעתירה החדשה נכתב כי הבקשה שהונחה בפני וועדת התכנון בעיר לאישור לא כללה כלל את חתימתו של בעל הקרקע, כפי שנדרש בחוק. בנוסף נטעו כי הבקשה שהגיש ראש העיר בעצמו כוללת הטעיה מכוונת, כשראש העיר כתב כי מדובר במבנים רגילים "עם טיח ובלוקים" ולא במבנים זמניים.

"אישור הוועדה אינו תקף"

העותרים טוענים כי האישור שהתקבל ממנהל מקרקעי ישראל לגבי שינוי המבנה ניתן רק כאישור תכנוני למבנים רגילים ולא למבנים יבילים, כשהעותרים טוענים כי ההיתר ניתן ממנהל מקרקעי ישראל רק לגבי מבנים קבועים ולא לגבי המבנים היבילים.

העותרים מבקשים מבית המשפט להקפיא לאלתר כל תכנית שהייתה לגבי הגינה, ולבטל את תכנית ההקצאה ואת אישורי הבניה שעברו בוועדת התכנון והבנייה.

"אם תתנגדו אני יעבור דירה דירה ואראה מי חרג בבניה"

בעתירה מעלים התושבים גם טענות אישיות קשות ביותר נגד ראש העיר זייברט: "לצערנו ראש העיר הנוכחי מבקש לפעול בניגוד לקודמיו, ולא רק זאת, אלא שהוא מתייחס לתושבים בזלזול ואף באיומים מפורשים, בריונות של ממש".

בהמשך מפורט כי "לדוגמא, ראש העיר אמר לאחר התושבים מר מ.פ. (השם המלא שמור במערכת ח.א.) כי אם תמשיכו להתנגד אני אעבור דירה דירה ברחוב זה ואבדוק מי בנה ללא אישורי בניה. לתושב אחר אמר ראש העיר כי "אני יכול לשים את הקרוואנים גם אצלך בבית".

כתב התביעה: "זייברט מאיים על המתנגדים"

בנוסף טוענים העותרים כי ראש העיר איים על אחד התושבים שפנה לקק"ל, פנייה שגרמה לקק"ל להוציא איסור על גדיעת עצים עתיקים במקום, אותם תכנן ראש העיר להסיר. כשהעותרים טוענים כי זייברט גם התבטא בצורה פוגענית לתושבים וזלזל בפניותיהם ותקף אותם על רקע בקשתם להתנגד לבנייה.

מעיריית בני ברק לא התקבלה תגובה.

את תגובתו של חנוך זייברט לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר