"מקווים שהרב יזוכה לחלוטין"

הבוקר: שופטי העליון יכריעו בערעור שהגיש רבי יאשיהו פינטו

בית המשפט העליון יפרסם ב-9:00 את הכרעתו בערעור שהגיש הרב יאשיהו פינטו על שנת המאסר שנגרה עליו, תלמידיו מקווים כי יזוכה. בפנים: כיצד העבירו הרב ותלמידיו את היום שלפני? (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (צילום: שאול גולן / פלאש 90)

בית משפט העליון יפרסם הבוקר (שלישי) את גזר דינו של מנהיג קהילת "שובה ישראל", האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שנידון מסגרת הסדר טיעון לשנת מאסר בפועל וערער על עונשו.

בשונה מגזר הדין בפרשת הולילנד שפסק הדין ניתן באולם בית המשפט בנוכחות הנאשמים, הפעם הוחלט כי פסק דינו של הרב יועבר לעורכי הדין של הצדדים בשעה 09:00 בבוקר ויפורסם באתר בית המשפט.

הרב פינטו הודה במסגרת עסקת טיעון שחתם עם הפרקליטות במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל, זאת על מנת להגן על רעייתו הרבנית ולהוציאה מכל הפרשה.

בערעור לבית המשפט העליון סיפרו עורכי דינו של הרב על מצבו הרפואי הקשה של האדמו"ר שחולה במחלה קשה, כשבחודשים האחרונים עבר האדמו"ר סידרת ניתוחים וטיפולים קשים בארצות הברית, לשם טס בהיתר מיוחד של בית המשפט העליון על מנת לטפל במחלתו.

הבוקר, אומרים חסידיו כי הם מצפים שבית המשפט יזכה את הרב. "אני מקווה שהאמת תנצח כאן והרב יזוכה לחלוטין. יש כאן רק אמת אחת והיא שהרב לא נתן שוחד לאף אחד ולכן מיותר בכלל לדון בשאלת עונשו של הרב. הוא מבחינתו זכאי לחלוטין", אומר דוד ליימן, אחד התלמידים, בשיחה עם "כיכר השבת".

ליימן סבור כי "השופטים צריכים לפסוק את דינו כמו של אורי לופליאנסקי שנידון לעבודות שירות. אפשר לומר שמצבם הרפואי זהה".

לשאלתנו כיצד הם מתוכננים להכרעה, הוא מספר כי "הרב המשיך בסדר יומו הרגיל גם אתמול ולמד זוהר כמו שנהוג בקהילה", באשר לחברי הקהילה הוא אומר כי "כולם סיימו את ספר התהילים להצלחתו של הרב. אנחנו מקווים כי התפילות יעזרו והרב יצא זכאי".

עורכי דינו של הרב מצפים כי בית משפט העליון יתחשב במצבו הרפואי של הרב ולא ישלח אותו לבית הכלא, כשהם מספרים כי ההלכה שקבע בית משפט העליון לפני מספר ימים בהכרעת הדין של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, מורה כי אין להכניס אדם חולה לכלא כשהמשמעות של כניסה לכלא היא קיצור בתוחלת החיים של הנידון או פגיעה משמעותית בתוחלת החיים.

בנוסף, עורכי דינו של הרב מספרים כי במהלך המשפט הוסתרו מהרב חומרי חקירה משמעותיים שהיו יכולים לזכות אותו לגמרי מהחשדות שהועלו נגדו, ושעליהם הודה רק על מנת להוציא את אשתו שעליה הופעלו לחצים קשים, מהחקירה.

כזכור, לפני מספר שבועות במהלך שיעור שמסר הרב פינטו הוא התייחס למשפט שהתנהל נגדו ואמר: "אנחנו מוסרים את נפשנו לשם שמיים עבוד כל אחד. כולם יכולים להגיד הרבה דברים אבל השלהבת של שובה ישראל לא יכולה להיגמר לעולם. מסרנו נפש 21 שנים להדליק את האש הזו. עברנו את כל הייסורים שבעולם. בשנה האחרונה עברנו חמש ניתוחים, כל הגוף חתכים, אבל יש לנו אהבה לקב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר