היום החמישי לחיפושים

המפכ"ל: "להוריד את המתח בגוש דן"; אבי המחבל נעצר

על רקע המשך המצוד אחר המחבל נשאת מלחם, אומר היום המפכ"ל רוני אלשיך, כי "אפשר להוריד משמעותית את המתח בגוש דן". לפני הפיגוע המחבל עשה סיור בדיזינגוף, אביו נעצר הבוקר (ארץ)

המפכ"ל בבית משפחת בקל (צילום וידאו: חטיבת דובר המשטרה; תמונה: אלעד גרשגורן - ynet)

המצוד בתל אביב - היום החמישי: על רקע המשך החיפושים של כוחות הביטחון אחר המחבל נשאת מלחם שביצע את הפיגוע בתל אביב, אומר המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך, כי ניתן להוריד את המתח.

בהצהרה ראשונה לתקשורת מאז מונה לתפקיד, אמר אלשיך כי אפשר "להוריד משמעותית את המתח בגוש דן".

אלשיך לא נבהל מהביקורת על העדר דוברות במהלך החיפושים, ואמר: "אני אנצל את הבמה הזאת להתייחס לחלק מהביקורת על המדיניות של משטרת ישראל, היא המדיניות שלי ביחד עם הספק הארצי של משטרת ישראל בנושא התקשורת ואני רוצה לומר שאנחנו ממוקדים במשימה אחת, שהיא אחת ויחידה, לשים את היד על הרוצח, זה התפקיד שלנו וכל מה שמשרת את זה נעשה וכל מה שמפריע לזה, מעכב את זה ויכול לפגוע בזה או להאריך את המרדף לא נעשה.

"ולכן המדיניות שגיבשנו היא מדיניות להפסיק לדברר את החקירה, להפסיק להוציא פרטים מהחקירה מפני שכל פרט כזה יש לו שני נזקים מרכזיים: הנזק הראשון הוא פגיעה ביכולת להביא לתוצאה ולהביא לתוצאה מהירה."

הוא הוסיף, "אנחנו עושים מרדף משולב עם השב״כ, עם הרבה מאוד כוחות, עם כוחות ייחודיים של משטרת ישראל והמטרה שלנו שזה יהיה מהר ללא הפרעה. המטרה השנייה היא לא לפגוע בביטחון כוחותינו, ובסופו של דבר אני צריך להביט בעיניים של הנשים, של הילדים, של האחים, של ההורים אם חס וחלילה בגלל יחסי ציבור סיכנתי לוחמים בצורה שאיננה נדרשת,זו משימה שהיא על הכתפיים שלי בסופו של דבר ולכן אני חייב לשקול מה אני אומר ומה אני לא אומר ולפעמים לא כל כך מובן מדוע פרט נראה שולי, למה את זה מפרסמים, לא מפרסמים עצם ההסבר הוא עושה נזק בדיעבד אפשר יהיה לשאול את כל השאלות, ככל שהם לא יעשו נזק נוכל לענות וייתכן שיש דברים שגם אחר כך לא נוכל לפרסם כדי לשמור על הכלים שלנו למבצעים עתידיים, למשימות עתידיות, הכלים שלנו אינם חד פעמיים, לא הכלים שלנו ולא הכלים של שירות הביטחון הכללי ובסופו של דבר אנחנו צריכים איתם לצערנו במצב שנוצר לרדוף אחרי עוד ועוד רוצחים.

"לכן לעת הזו מה שאנחנו עושים הוא דבר אחד ויחיד לעדכן את הציבור מה ההנחיות ואת זה עשינו ונעשה. בהזדמנות הזאת אנחנו יכולים לעדכן החל מהבוקר שאפשר להוריד בצורה משמעותית את המתח בגוש דן. אני לא אפרט מעבר לכך כדי לא לעשות נזקים אבל אפשר להוריד באופן משמעותי את המתח בגוש דן.

"הנחיותינו לא השתנו, שמירה על שגרה היא חלק מהחוסן, חלק מהעוצמה שלנו וערנות היא חלק מהאחריות שלנו בעידן המורכב הזה, אנחנו ערוכים לעירנות. אני אפילו מעריץ את הציבור על ההתנהגות שלו, התנהגות מאוד אחראית עם גילוי ערנות, אנחנו מתייחסים לכל הצבעה גם אם היא לא מתאימה לתמונת המודל שיש לנו, אנחנו לכל הצבעה נותנים מענה, אולי במקרה הצבעה כזאת תוליד איזה דוקר, תוליד מחבל אחר. היכן שצריך יראו שוטרים היכן שפחות צריך יראו פחות שוטרים, אנחנו צריכים להתנהל על לי הערכת המצב. אני לא אתן תשובות שממקדות מה אנחנו יודעים ומה לא, קבלו את זה בהבנה ותיהיו אחראים כמו הציבור".

אביו של המחבל על רקע החיפושים (צילום: דנה קופל וחסן שעאלאן - ynet)

את הדברים אמר אלשיך, לאחר שיצא מביקור ניחומים בבית משפחתו של אלון בקל הי"ד, שנרצח בפיגוע. המפכ"ל עדכן אותם בהתקדמות החקירה.

מוקדם יותר אנשי השב"כ עצרו שוב את אביו של המחבל, מוחמד מלחם, ולקחו אותו לחקירה, הוא יובא בהמשך היום להארכת מעצרו. יחד עמו נעצרו עוד חמישה בני אדם מקרובי משפחתו. כזכור, מיד אחרי הפיגוע נעצר אחיו של המחבל. עורך דינו של האב, נחמי פיינבלט, טען כי אין תועלת במעצר, וכי הוא מגיע בשל לחץ של השב"כ.

אתמול פנה האב לבנו וביקש ממנו: "תתקשר אליי. אולי אני אעזור לך. אם אתה לא יכול לעשות את זה, אז תבקש מאחד מחבריך. אל תישאר בחוץ. תסגיר את עצמך".

המחבל נשאת מלחם

בתוך כך, מניתוח מצלמות האבטחה באזור הפיגוע עולה, כי יומיים לפני ביצוע הפיגוע, הגיע המחבל אל רחוב דיזנגוף וביצע סיור מקדים.

ברחובות תל אביב, עדיין מורגש הפחד מהמחבל ומהחשש כי ינסה לבצע פיגוע נוסף. במים האחרונים נרשמה עליה של כ-1,000% בפניות למוקד 100 של משטרת תל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר