פענוח הרצח בדומא

חברו של בן אוליאל: "הוא עדין ורחוק מאלימות, הוציאו הודאה בעינויים"

חננאל דורפמן, חברו של החשוד ברצח בכפר דומא, עמירם בן אוליאל, אומר ל"כיכר השבת", כי "הוא רחוק מאלימות, הוציאו ממנו הודאה בעינויים". הוא מספר על התקרבותו לחסידות ברסלב (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

פענוח הרצח בכפר דומא: אחרי הגשת כתב האישום נגד החשוד המרכזי בביצוע הפיגוע, עמירם בן אוליאל, חבריו ובני משפחתו ממשיכים לטעון, כי הוא חף מפשע וכי הוא אינו אדם המסוגל לרצוח.

חברו, חננאל דורפמן, אומר בשיחה עם "כיכר השבת", כי התקרבותו של בן אוליאל לקהילת ברסלב, מוכיחה כי הוא עזב את נוער הגבעות. "עצם זה שהוא התקרב בחודשים האחרונים לציבור החרדי, עזב את ביתו ועבר להתגורר בשכונה חרדית בירושלים, זה אומר הרבה. הוא הרי יכל להישאר בגבעות ולהישאר דתי כמו חבריו אבל הוא בחר לעזוב הכול ולעלות לירושלים ולהתקרב לחרדים".

לדבריו, "עמירם התקרב למגזר החרדי כי הוא רצה להתחזק רוחנית. הוא הקפיד מאוד על שמירת העיניים והחל ללמוד כל היום".

דורפמן טוען כי בן אוליאל לא עשה זאת, וכי הודה במעשים רק בשל העינויים שעבר בחקירות השב"כ. "הוא בחור שקט ועדין שעזב את הגבעות. התלבשו עליו והוציאו ממנו הודאה בעינויים. אין מצב שהוא לא היה מודה ברצח אפילו ברצח ארלוזורוב, אחרי עינויים כמו שהוא עבר, אין סיכוי שאזרח אחר לא היה מודה בזה".

"צריך להבין שהוא בנאדם ממש עדין ורחוק מאלימות פיזית או מילולית כלפי אנשים וגם נגד ערבים. לא ראיתי אותו אף פעם מרים את קולו נגד אף אדם. זה אבסורד שחושבים שהוא רצח משפחה", הוסיף.

בן אוליאל, בן 21, תושב ירושלים, הוא בנו של הרב ראובן בן אוליאל, המכהן כרב היישוב כרמי צור. בצעירותו למד בישיבת "מעלה חבר" שבדרום הר חברון, הנחשבת לנמנית על המיינסטרים של הציבור הדתי לאומי.

במהלך השנים עזב את הישיבה, והתחבר אל נוער הגבעות, והתגורר במאחזים שונים, בהם גם ב"מעלה מגרון", שם התגורר בשכנות להוגה רעיון "המרד" מאיר אטינגר. לפני כשנה וחצי נישא לרעייתו, אוריה, ולזוג נולדה בת. אחרי נישואיו החל להתקרב יותר לאנשי קהילת שובו בנים של ברסלב.

לפני כשלושה חודשים, אחרי הפיגוע, נכנס ללמוד באחד מהכוללים של שובו בנים, בראשו עומד הרב מיכאל גול, מתלמידיו של מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד.

אל הכולל ברחוב עדו הנביא בשכונת מוסררה הגובלת עם שכונת מאה שערים בירושלים, הגיע עמירם מידי בוקר במשך מספר שבועות ולמד בחברותא עם אברכים הלומדים בכולל מספר שנים. אותם אברכים לא ידעו על עברו של בן אוליאל ועל מעשיו בעבר, אז נחשד כמה פעמים באירועי תג מחיר.

אברכים בכולל מספרים על אדם נעים הליכות שמיעט בדיבור והיה שקוע בלימוד הגמרא מכניסתו ועד יציאתו מבניין הכולל. "הוא לא היה חבר שלנו, אבל בהחלט בחור שכל הזמן רצה ללמוד יותר ויותר. חשבנו שהוא אולי מנסה להתקרב לחסידות ברסלב אבל אחרי תקופה הוא עזב אותנו", אמר אחד מאברכי הכולל ל"כיכר השבת".

"כששמעתי הבוקר שהוא החשוד המרכזי ברצח , לא האמנתי ואני עדיין לא מאמין שהוא יעשה מעשים מטורפים כאלה. אני מאמין בחפותו. לא מתאים לו לרצוח בני אדם. זה לא האיש", הוסיף.

נגד בן אוליאל, הוגש כתב אישום המייחס לו, שלוש עבירות רצח, שתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. כתב האישום חושף כיצד תכנן את הפיגוע וכיצד הגיע באותו לילה אל כפר דומא, מצויד בבקבוקי תבערה, אותם השליך אל הבית במטרה לרצוח את יושביו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר