אפשר לדעת מה הרגלי התזונה שלכם לפי מראה הפנים

איך המזון משפיע על העור שלנו? מסתבר שהרבה יותר ממה שחשבנו. קיים קשר ישיר בין מערכת העיכול למראה העור. כך, הפנים עשויות לחשוף את הרגלי התזונה שלנו והדברים הקטנים והאסורים שאנחנו מאפשרים לעצמנו לאכול. אאוצ' (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
חשבתם שלא רואים? מצטערים לאכזב (צילום: shutterstock)

"ברגע שמטופל נכנס לקליניקה, אני יכול להבחין מיד מה סוג המזון שהוא אוכל באמצעות הצצה מהירה במצב הפנים שלו" אומרת הנטורופתית ד"ר ניגמה טאליב מלונדון בראיון מרתק למגזין ELLE.

גישתה של טאליב גורסת שבין מצב העור למערכת העיכול יש קשר ישיר. כך, חלקים מסוימים בפנים עשויים להגיב ללחצים שונים בקיבה כאשר אנו צורכים מזון או משקה שהיא מתקשה לעכל. יצא לכם פעם לתהות מדוע עיגולים שחורים נחים תמיד סביב העיניים שלכם? ובכן, ישנו סיכוי סביר שהסיבה לכך היא 4 כוסות הקפה שאתם לא מפספסים כל יום.

בחנו את מצב בריאות העור שלכם לפי המאפיינים של סוגי הפנים הבאים:

פני סוכר

מאפיינים: חריצים וקמטים על המצח, שקיות מתחת לעיניים, פנים בעלות מבע כחוש, פצעונים מוגלתיים וכואבים על הפנים, עור מדולדל (ההפך ממוצק), גוון עור אפור/לבן כעור, גבות דקות יותר.

פני סוכר

לפי מיפוי הפנים (שיטה שמקשרת בין חלקי הפנים לאיברי הגוף), מערכת העיכול מקבילה למצח. צריכה של סוכר בכמויות גדולות משבשת את פעילות החיידקים בקיבה, מה שמתבטא בהופעת פצעונים וכתמים יבשים על המצח.

בנוסף, עלייה חדה באינסולין מפעילה לחץ על בלוטת יותרת הכליה שבין השאר אחראית לצמיחת הגבות, והלחץ עליה מוביל לדילול בשיער הגבות.

פני יין

מאפיינים: קווים בולטים או אדמומיות בין העיניים, עפעפיים נפולים, נקבוביות מוגדלות, עור מיובש עם קווים דקים לרוחב הלחיים, לחיים ואף סמוקים, קווי הבעה עמוקים בצידי השפתיים.

פני יין

במיפוי הפנים, האזור שבין הגבות קשור לכבד. צריכה מרובה של אלכוהול מייבשת את העור, מה שמחמיר את מצבם של חריצים וקמטים בפנים. כמו כן, אלכוהול גורם לנימים להתרחב, מה שגורם ללחיים להיראות סמוקות.

פני גלוטן

מאפיינים: לחיים נפוחות ואדמומיות, כתמי פיגמנטציה כהים או כתמים סביב סנטר.

פני גלןטן

גלוטן גורם לעלייה בתגובות הגוף לדלקות, מה שמתבטא בעור נפוח ואדמומי. בנוסף, אם אתם מתקשים בעיכול גלוטן, מערכת הרבייה מגיבה ועשויים לצוץ לכ על הפנים פצעונים הורמונליים, בעיקר באזור סביב הסנטר.

פני חלב

מאפיינים: עפעפיים נפוחים, שקיות ועיגולים שחורים מתחת לעיניים, כתמים לבנים קטנים על העור וגבשושיות על הסנטר.

פני חלב

רגישות ללקטוז היא אלרגיה נפוצה שעלולה להשפיע על המערכת החיסונית ולהגביר תגובות דלקתיות בגוף, ובהן התנפחות העפעפיים והעור שמתחת לעיניים.

הורמוני אסטרוגן ופרוגסטרון בחלב גורמים לייצור מוגבר של תאי העור, מה שכולא את הסבום (הפרשה שומנית הנוצרת בשכבה עמוקה של העור) בנקבוביות ולבסוף מתבטא בכתמים על העור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר