שלא תדעו מצרות

סקר: רוב הישראלים חשים חוסר ביטחון ונוהרים אל ביטוח הבריאות הפרטי

רוב הציבור חושש כי מחלה קשה תוביל אותו לעוני ועל כן נוהר אל חברות הביטוח הפרטי או אל הביטוחים המשלימים כך על פי סקר חדש. מאחורי הנהירה: ליקויים בסל הבריאות החינמי (בריאות)

(שאטרסטוק)

מחלות קשות גורמות למשפחות רבות בישראל לאבד את רכושן, נתון זה מוביל את הציבור הישראלי בכללו אל עבר חברות הביטוח הפרטיות המציעות כיסוי ביטוחי רחב יותר מסל הבריאות הבסיסי הקיים בקופות החולים. הנתונים האמורים עולים מסקר חדש המנסה להבין כיצד תופס הישראלי הממוצע את הביטחון הרפואי-כלכלי שלו.

הסקר נערך על ידי מכון 'מדגם' בראשות ד"ר מינה צמח ומנו גבע בעבור ארגון 'פארמה ישראל' המייצג את חברות הפארמה הבינלאומיות, בקרב 604 מרואיינים בני 25 ומעלה.

הנתונים העולים מן הסקר עגומים. רק 1 מתוך 18 ישראלים הסכים כי "מה שמקבלים מקופות החולים בסל הבריאות הממלכתי ובמערכת הבריאות טוב מספיק, ומאפשר לאנשים להתקיים בכבוד". כאשר רוב הציבור (כ-70%) 'לא מסכים' או 'לא כל כך מסכים' עם האמירה הזו.

עשו ביטוח בריאות עכשיו >>

הנתונים החדשים מטילים צל כבד על התנהלות הממשלה בכל הנוגע למערכת הבריאות ועומדים לפתחו של שר הבריאות החדש, ח"כ יעקב ליצמן שמצידו מבקש להרחיב את הביטוחים המשלימים (כלומר, ביטוח הבריאות החינמי הניתן לכל חבר קופת חולים חינם ללא עלות, עדיין לא יכלול כיסויים לטיפולים מורכבים), מהלך שמשמעותו צמצום הטיפולים הניתנים ביטוח הבריאות הבסיסי והחינמי.

כפי שנראה, הנתונים האוביקטיבים של ירידה בהשקעה הממשלתית בבריאות חינם לאזרחים מורגשת בסופו של דבר בחוסר הביטחון של האזרחים במערכת הבריאות הציבורית ובנהירה לביטוחים הפרטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר