החוף הנפרד לא יוקטן

רבני הקהילות דרשו ועיריית חיפה נסוגה מדרישתה

ראש עיריית חיפה יונה יהב ביקש להקטין את החוף הנפרד, רבני הקהילות בעיר דרשו מהנציגים החרדים לפעול נגד ההחלטה, והעירייה נסוגה מדרישתה • המכתב בפרסום ראשון (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יונה יהב על רקע החוף הנפרד (צילום: יח"צ)

בשבועות האחרונים סערו הרוחות בקרב בני הציבור החרדי בעיר חיפה זאת בשל החשש מכוונתו של ראש העיר יונה יהב לבטל או לכל הפחות להקטין את שטח החוף השקט - החוף הנפרד המשמש לרחצה עבור הציבור החרדי תושבי העיר.

העירייה התכוונה לעלות לסדר היום של מועצת העיר תוכניות לעריכת שינויים במתחם החוף השקט - (החוף הנפרד) בחיפה. במסגרת השינויים שהונחו על שולחן העירייה תוכננו שינויים מקיפים בתוואי השטח של החוף השקט הנפרד מה שהיה גורם לצמצום השטח אותו שוכרת העירייה מידי שנה עבור החוף השקט המיועד לקהל החרדי ולפגיעה בציבור שומרי התורה המבקשים להנות מרחצה בים על פי כללי ההלכה.

ברחבי העיר הופצו פשקווילים שקראו לתושבים לפנות לנציגי הציבור ולהתריע כנגד בתוכניות החדשות.

בנוסף שיגרו רבני הקהילות המייצגים את כל העדות והחוגים שומרי התורה תושבי העיר מכתב אל חברי מועצת העיר אריה בליטנטל, מיכי אלפר, עודד שבזי ואהרון כהן בו נכתב נגד כוונת העירייה להקטין את החוף.

מכתב הרבנים

"אחרי דרישת שלומכם הטוב ומתוך הודאה על פעולותיכם ומסירותכם לצרכי הציבור לילות כימים במסירות נפש ושלא על מנת לקבל פרס", כותבים הרבנים, "פונים אנו אליכם אודות תוכנית העירייה להקטין את החוף הנפרד (לאחר שחציו כבר נלקח מאיתנו ללא הצדקה ושלא כדין), ובסופו של דבר תישאר אך רצועה חוף צרה לשימוש עשרות אלפי משתמשי הציבור החרדי".

הרבנים מוסיפים וכותבים כי "שטח המים המוקצה לציבור החרדי ילך ויקטן (וזאת ללא שנתייחס לבעיות זליגת החול אל החוף) ובסופו של דבר לא תיוותר לנו ברירה אלא לעזוב את המקום ולהרחיק עד לחופי קריית חיים הנמוך ברמתו עשרוה מונים, הן מבחינה רוחנית והן מבחינה גשמית, (כפי שניסתה העירייה לעשות בשנת תש"ע וכמעט שעלה בידה)".

"החוף היום הינו בבעלות עיריית חיפה ואמור להיות מטופח ומושקע כחופי חיפה האחרים בהם משקיעה העירייה עשרות מיליוני שקלים מידי שנה, אך לצערנו מצבו של החוף ירוד ורחוק מלהיות ראוי. פונים אנו אליכם בבקשה ובתחינה, אל תתנו יד לתוכנית זו, עמדו על זכויותינו הבסיסיות וייצגו אותנו בכבוד מול העירייה", כותבים הרבנים לסיום.

החוף הנפרד

בעקבות הסערה ולאחר פעילות נציגי הציבור לאור מכתב רבני הקהילות הודיע ראש העיר בתחילת השבוע כי התוכניות ירדו מסדר היום וכי החוף הנפרד יישאר כבעבר ללא כל שינוי.

נציגי הציבור החרדי משבחים את המאבק הנחוש שהביא בסופו של יום להצלחת המהלך ולהשארת החוף בידי שומרי התורה ושלא לאפשר את צימצומו והפקעתו.

לדברי גורמים המקורבים לראש העיר, השינוי אירע בעקבות פעילותו של סגן ראש העיר אריה בליטנטל ובהוראת ראש העיר יונה יהב הוסרו התוכניות מסדר היום כדי למנוע פגיעה בציבור החרדי בעיר.

אריה בליטנטל סגן ראש העיר מציין כי "שוב אנו נוכחים לראות כי ראש העיר יונה יהב קשוב לצרכי הציבור החרדי ולפניותיו,ראש העיר הוכיח כבר בעבר וגם היום כי בשיתוף פעולה איתנו ניתן להביא את ההישגים ברוח טובה למען הציבור החרדי. אני שמח שהנושא ירד מסדר היום ומודה לראש העיר על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר