בניגוד לעמדת החרדים

המנהלים זועמים: חילוני נבחר למחוז החרדי של משרד החינוך

יצחק זהבי נבחר לתפקיד מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, בתמיכתה של מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן. מנהל מוסדות חרדים: "אפשר לשים מנהל מחלקה בבי"ח מישהו שהוא לא רופא?" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר החינוך בנט והמנהל החדש איציק זהבי (צילום: פלאש 90 ומתוך אתר ashalim.org.il)

פרסום ראשון • שוב חילוני בתפקיד הרגיש במערכת החינוך: יצחק זהבי נבחר לתפקיד מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, וזאת בתמיכה של מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן.

טרם ברור כיצד יגיבו המפלגות החרדיות ומנהלי המוסדות החרדים, שכן במהלך הליך הבחירה הם בקשו שלתפקיד ימונה דמות חרדית או כזה שמוכר בחברה החרדית.

גורמים במפלגות החרדיות מספרים כי התנגדו לבחירתו וכי הם הוטעו על ידי ראשי משרד החינוך, כאשר היה נדמה כי פניהם לשיתוף פעולה אך בסופו של דבר בחרו את מועמדם לתפקיד.

מנהל מוסדות חינוך חרדים אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר בבושה וחרפה לנציגות החרדית במשרד החינוך. "הוא מעולם לא התעסק עם החרדים ולא מכיר אותנו בשביל לנהל את המחוז", הוא אומר בזעם.

את ההאשמה הוא מפנה לסגן שר החינוך מאיר פרוש שלדבריו "נכשל במשימה החשובה ביותר שלו כסגן שר לשים מישהו שמבין בחרדים".

"זה לא רק מנהל ורישיונות זה תכנים ואידישקייט", הוא אומר ותוהה: "אפשר לשים מנהל מחלקה בבית חולים מישהו שהוא לא רופא?".

איציק זהבי שימש עד כה בתפקיד מ"מ מנכ"ל ג'וינט ישראל - אשלים, עמותה המשותפת לממשלת ישראל ולג'וינט שעוסקת בפיתוח שירותים ותכניות עבור ילדים, בני נוער וצעירים במצבי סיכון.

פרוש על המחוז החרדי (ערוץ הכנסת)

זהבי הוא בעל תואר שני במנהל החינוך, תואר ראשון בחינוך והיסטוריה של ארץ ישראל ותעודת הוראה. שימש בעבר כמנהל בי"ס תיכון וב-16 השנים האחרונות הוא עבוד בכיר בג'וינט ישראל.

במסגרת עבודתו בג'וינט-ישראל שימש כראש תחום נוער, הקים את היחידה לגיל הרך ובנה מחדש את היחידה לילדים, נוער וצעירים באשלים. בשנה האחרונה משמש כמנכ"ל בפועל של אשלים.

באתר של הג'וינט נכתב כי "בעבודתו בג'וינט ישראל, מוביל איציק לאורך שנים, תהליכי פיתוח, יישום והטמעה של תכניות עבור מגוון אוכלוסיות ילדים, בני נוער וצעירים בסיכון מגיל לידה ועד 25 ומשפחותיהם. התכניות פעלו בקרב קהילות, ערבים, דרוזים, בדואים ועולים יוצאי אתיופיה, קווקז ובוכרה.

"איציק הוביל ונטל חלק בהטמעה של תכניות לאומיות, מערכתיות העוסקות במניעה, טיפול והכשרות לצוותים מקצועיים בשיתוף עם קובעי מדיניות ואנשי מקצוע בכירים במשרדי הממשלה השונים, ברשויות המקומיות ובמגוון רחב של עמותות וגורמי מגזר שלישי.

"השתתף כחבר בוועדה הארצית של התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון (360°), היה אחראי להקמתה של התכנית הלאומית למניעת אובדנות, וקידם פרויקטים רבים בתחום התעסוקה והיזמות העסקית ובעבודה עם תלמידים תת משיגים הנמצאים במצבי סיכון בתוך מסגרות חינוך שונות".

כזכור, בשבוע שעבר - ראשי המפלגות החרדיות - דרעי, ליצמן, גפני, פרוש ויצחק כהן, נועדו עם שר החינוך נפתלי בנט בלשכתו בכנסת לדיון על המחוז החרדי מתוך מטרה להפסיק את ההתערבות בחינוך החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר