בגלל מחסור במקום

פרסום ראשון: ויז'ניץ תהפוך את בית המדרש בבני ברק למרכז עולמי

היסטוריה בחסידות: בויז'ניץ נערכים להקמת המרכז העולמי של חסידות ויז'ניץ בבני ברק. ל"כיכר השבת" נודע כי התאריך המשוער לתחילת העבודות הוא ט"ו בשבט. הסיבה: חוסר במקומות (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: שמואל לענטשעווסקי / א בליק)

בויזניץ מתכוננים להרחבת בית המדרש של החסידות: בחסידות ויז'ניץ נערכים להקמת המרכז העולמי של חסידות ויז'ניץ בבני ברק. התאריך המשוער לתחילת העבודות הוא ט"ו בשבט.

על פי התוכנית, יהרסו המבנים מסביב לבית המדרש הגדול ביניהם בית חיימוביץ, הווילה, וההיכל הישן של הטישים וכך בתוך שנים ספורות ישולש שטח בית המדרש.

יצויין כי בשנים האחרונות צר בית המדרש שנבנה לפני 30 שנה מלהכיל את ההמונים בעיקר בחגים בימי ראש השנה וביום כיפור.

בחסידות חיפשו פתרונות שונים על מנת להרחיב את בית המדרש הקיים. כך לפני מספר שנים נבנה אוהל ענק לחגים ברח' חזון איש בבני ברק. בשנים האחרונות עשו בחסידות הרחבה להיכל בית הכנסת אולם עדיין המקום היה קטן ודחוס.

לפני כשנתיים הועלתה תוכנית אפשרית להרוס את בית המדרש ולבנות במקומו בית מדרש חדש אולם בשל העלויות הגבוהות (20 מליון דולר) נגנזה התוכנית בשלב זה.

לאחרונה הועלתה ההצעה שאכן תבוצע לפיה יישאר בית המדרש על מקומו אולם ההרחבה תבוצע על חשבון מבנים סמוכים שייהרסו. העלות של הפרויקט החדש נמוכה יותר, אולם עדיין נאמדת במליוני דולרים אשר ייתרמו ע"י נגידי החסידות בארץ ובחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר