מינוי יצחק זהבי

בכיר בש"ס על מינוי חילוני למנהל המחוז: "חרדי היה מטייח"

בזמן שלא מעט נציגים מתחו ביקורת על מינוי חילוני להנהלת המחוז החרדי של משרד החינוך, בכירים בש"ס טוענים: "חרדי היה מטייח את האפליה". החרדים הבהירו: "לא יכולנו לעצור את המינוי" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
תלמוד תורה חרדי, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90 ודוברות משרד החינוך)

מינוי מנהל המחוז החרדי של משרד החינוך: בזמן שלא מעט נציגים חרדים מותחים ביקורת על מינוי חילוני - יצחק זהבי - למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, ניתן לשמוע בשעות האחרונות בכירים חרדים, פוליטים ואנשי חינוך שמרוצים מהמינוי. במקביל, בכנסת טוענים כי לחרדים לא היית אפשרות למנוע את מינוי זהבי.

עם הפרסום הראשון ב"כיכר השבת" כי מאיר שמעוני יעזוב את המחוז החרדי, היה ניתן לשמוע לא מעט נציגים מקומיים שחששו מאוד ממצב בו ימונה עסקן חרדי לתפקיד ויוכל 'לטייח' לדבריהם את נושא האפליה של הבנות הספרדיות בקבלתן לסמינרים.

הצהריים (שלישי) כאשר פורסם דבר מינוי יצחק זהבי לתפקיד, לא מעט נציגים מקומיים ואנשי חינוך המתעסקים בנושא הסמינרים נשמעו מרוצים מהמינוי.

"אני לא מכיר באופן אישי את זהבי" אומר בכיר בש"ס המכהן בתפקיד ברשויות המקומיות: "אבל צריך לומר את האמת. עדיף אדם שלא מעורבב בכל הנושא הזה ולא יהיה נתון ללחץ פוליטי, עדיף אדם חיצוני. מישהו "משלנו" היה מטייח את נושא האפליה של הבנות הספרדיות בסמינרים, חרדים מטייחים את הנושא - זו האמת, רק אדם חיצוני יכול להבין אותנו ולעזור לנו במלחמה הזו מול בכירי העסקנים הליטאים".

עם זאת הוא מדגיש: "אני מאוד מקווה שהוא לא יתערב בנושאי החינוך והחומר הנלמד במוסדות, זה פך השמן הטהור שלנו. אני מאמין שהוא מספיק חכם לא לעשות זאת, במיוחד שהחרדים בקואליציה ויש סגן שר חינוך חרדי".

גורם פוליטי נוסף הוסיף: "בלי מאיר שמעוני היום היינו עם לא מעט בנות ספרדיות שעדיין לא התקבלו לסמינרים. כן, היום - בתאריך שמתחיל הרישום לשנה הבאה. זו האמת. היה לנו חשש אמיתי שעסקן ימונה לתפקיד ויטייח את כל נושא האפליה. לפעמים עדיפה דמות לא חרדית לנושא כזה רגיש, אבל כמובן בתנאי שלא יתעסק בנושאי התכנים של הלימודים". גם חבר כנסת בש"ס התבטא הערב באופן דומה.

בתוך כך, במפלגות החרדיות מתייחסים הערב לעובדה שלא הצליחו למנוע את מינוי זהבי: "נציבות שירות המדינה הרכיבה ועדה שהרכב חבריה חסוי, מורכב מחברים ממשרדים שונים" אומרים שם.

לדברי בכיר במפלגות החרדיות: "לא היה לנו כל אפשרות להתערב בהחלטות של הועדה, זה פלילי להתערב. גם ראשי הסיעות ליצמן, גפני, פרוש ודרעי שנפגשו עם בנט בנושא זה, שמעו ממנו שאין לו דרך לעשות דבר. יצאנו למכרז בגלל בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר