מתיחות גרעינית

צפון קוריאה הודיעה: עשינו ניסוי גרעיני מוצלח בפצצת מימן

צפון קוריאה הודיעה הבוקר כי ערכה ניסוי גרעיני מוצלח ראשון בפצצת מימן, וזאת שלוש שנים לאחר הניסוי האחרון שעשתה המדינה. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לישיבה מיוחדת (חדשות, עולם)

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילומים: shutterstock)

מתיחות גרעינית: צפון קוריאה הודיעה הבוקר (רביעי) כי ערכה ניסוי גרעיני מוצלח ראשון בפצצת מימן, וזאת שלוש שנים לאחר הניסוי האחרון שעשתה המדינה שתחת משטרו של קים ג'ונג און.

ההודעה על הניסוי המוצלח פורסמה בטלוויזיה הצפון קוריאנית, שם הסבירו כי הסיבה היא "הזכות החוקית" של צפון קוריאה להגן על עצמה מפני ארצות-הברית.

צפון קוריאה מסרה כי היא לא תזדקק לנשק גרעיני אם ארה"ב לא תאיים על ריבונותה והבהירה כי לא תוותר על תוכניתה הגרעינית כל עוד וארה"ב תחזיק כלפיה בעמדה תוקפנית.

דיפלומטים במועצת הביטחון מסרו בעקבות ההודעה הבוקר כי המועצה תתכנס לישיבה מיוחדת.

בבית הלבן מסרו כי הם מגנים כל הפרה של החלטות האו"ם, אך לא אישור שאכן התקיים כזה ניסוי. שר ההגנה של דרום קוריאה מיהר לכנס ישיבת חירום, ואמר כי הצבא מגביר את המעקב אחר השכנה. ראש ממשלת יפן שינזו אבה מסר כי מדובר ב"איום חמור על ביטחונה של יפן".

יצוין כי בעקבות הניסוי הגרעיני הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 5.1, סמוך לאתר הגרעין פוניג-רי, בו ערכה המדינה בעבר שלושה ניסויים גרעיניים.

פצצת מימן היא פצצה גרעינית שכוח ההרס שלה גדול פי מאה מפצצה אטומית. הפצצה מכילה קרינה חזקה שפוגעת בלכ מה שנמצא ברדיוס של קילומטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר