"דיאלוג מוזיקלי"

המפגשים הסודיים והמוזיקלים של חרדיות וחילוניות בבית שמש

קבוצת נשים, חרדיות כולל השמרניות ביותר וחילוניות מבית שמש, הקימו קבוצות "דיאלוג מוזיקלי", בהן הן מנסות לגשר על הפערים ולקרב בין האוכלוסיות בעיר, "כולן מבקשות להיות בקבוצה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הקבוצה (צילום: מתוך ynet)

העיר בית שמש ידעה ויודעת מחלוקות רבות בין חילונים לחרדים, מהבחירות ועד למריבות על בתי ספר, בניסיון להתקרב החליטה קבוצת נשים חרדיות, דתיות וחילוניות לפתוח ב"דיאלוג מוזיקלי", שמתקיים רחוק מעיני הציבור.

אותן נשים, שחלקן משתייכות לחסידויות חשובות בירושלים, הידועות כמסתגרות, החלו להיפגש לפני חצי שנה בסיוע "שותפות יחד" של הסוכנות היהודית.

על פי הדיווח ב-ynet, זה החל מקבוצה אחת, וכעת ישנן כבר כמה קבוצות כאלו. במהלך אותן פגישות שבועיות, עולים נושאים בהן יש מחלוקות קשות בין הצדדים, אך "המוזיקה מאפשרת הכלה והבנה טובה יותר של הצד השני", כפי שאמרה אילנה ברוך ל-ynet.

לדבריה, "כולן מבקשות להיות בקבוצה - גם נשים חרדיות מהאוכלוסיות הכי שמרניות בעיר. נשים שמדברות עברית רצוצה, כי שפת הדיבור היומיומית שלהן היא יידיש, אבל גם הן באות".

מטרת המפגשים היא לגרום לנשים להתקרב האחת לשנייה ולשנות הדימוי הקיצוני שנוצר בין המגזרים השונים, בעיקר מאז מערכת הבחירות הסוערת בעיר.

ר' מרגליו, אישה חרדית המתגוררת בשכונת לאחת מהקהילות החסידיות בבית שמש, נוהגת להשתתף בכל המפגשים. היא מספרת כי בהתחלה "היו קצת חששות. הרגעתי את כולן שאין להן ממה לדאוג".

"הייתי יושבת במפגשים, ונדהמת כמה לא הייתי איתן באותו מקום. אנחנו לא צורכים בכלל תקשורת, לא רדיו וגם עיתונים כמעט ולא. הן דיברו שם על דברים שפשוט לא הבנתי בכלל בהתחלה", הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר