"נשאיר לקב"ה להחליט מי יותר חולה"

עו"ד אביגדור פלדמן מאשים: "מישהו טמן מלכודת לרב פינטו"

לאחר הכרעת העליון לשלוח את האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לשנת מאסר, מותח עו"ד אביגדור פלדמן, ביקורת על ההחלטה ובשיחה עם "כיכר השבת" אומר כי "בית המשפט הקשה את לבו" (חוק ומשפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד אביגדור פלדמן (צילום: משה שי / פלאש 90)

יום לאחר פרסום החלטת בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של מנהיג "שובה ישראל" האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ולשלוח אותו לשנת מאסר בפועל, פרקליטו עו"ד אביגדור פלדמן מותח ביקורת נוקבת נגד ההחלטה ואומר כי "מישהו טמן מלכודת לרב".

בראיון ל"כיכר השבת", אומר עורך הדין אביגדור פלדמן כי "אחרי שניתן גזר הדין של לופוליאנסקי וראינו עד כמה ריכך בית המשפט את ליבו אל מול נסיבות של מחלה, ההרגשה הייתה שכך יעשה לרב פינטו, מה גם פסק דינו המתין לאחר ההכרעה אצל לופוליאנסקי והנה בית המשפט לא ריכך את ליבו, אלא ההיפך, הקשה את ליבו ועוד שפך קיטון של רותחים על ראשו של הרב, לדעתי בצורה לא מוצדקת לחלוטין".

פרקליט הצמרת אומר כי "בפועל בית המשפט קבע שלופוליאנסקי חולה יותר ונראה לי שנשאיר את זה לקדוש ברוך הוא להחליט מי יותר חולה ולא לשופטים".

צפו • הרב פינטו לאחר דחיית הערעור: "שום דבר לא ישבור אותנו"

באשר להליך המשפטי, מסביר עו"ד פלדמן כי "אנחנו הבאנו מסמכים מאוד משמעותיים. אחרי שניתן פסק הדין בבית המשפט המחוזי, הרב עבר ניתוח הקשור לסרטן. בית המשפט קבע שאורי חולה יותר ויש לו סכנה ממשית לחייו אבל אני לא אלך לבדוק ובית משפט לא היה צריך לשקול זאת כך.

"היה הסדר טיעון שבו העונש המקסימלי היה שנה, ולכן הייתה הנחה שבית המשפט ישנה את גזר הדין ויפסוק משהו באמצע ולעתים מאוד רחוקות בית המשפט ייתן את המקסימום של עונש הסדר הטיעון אבל כאן אמרו השופטים אנחנו לא מוכנים להפחית אפילו יום אחד".

בסיום הראיון מאשים עו"ד פלדמן כי מישהו טמן מלכודת לרב. "קשה לומר שאפרים ברכה התבטל לחלוטין בשביל הרב. מה גם שבחקירתו במשטרה הוא לא אמר את זה. הוא אמר שהוא לא ידע האם הרב רצה תמורה. הוא יכל לעשות פשוט ברגע שהוא קיבל הצעה לכסף, הוא יכל לומר שלא, אבל הוא הלך לקצין שלו שביקש שיקליטו. אפשר היה לסגור את העניין הזה אז ולכן יש תחושה שמישהו טמן מלכודת לרב".

כזכור, הרב פינטו הודה במסגרת עסקת טיעון שחתם עם הפרקליטות במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל, זאת על מנת להגן על רעייתו הרבנית ולהוציאה מכל הפרשה.

אתמול החליטו שופטי בית המשפט העליון, יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז, לדחות את ערעורו ולשלוח אותו לשנת מאסר בפועל, כשהם קובעים כי יחל לרצות את עונשו ביום שלישי ז' באדר א' וזאת למרות המחלה הקשה ממנה הוא סובל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר