בלעדי

הרב הראשי הגר"ד לאו לרמטכ"ל איזנקוט: שמור על התודעה היהודית בצה"ל

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב ששיגר הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו לרמטכ"ל, ובו הוא מבקש לשמר את תחום התודעה היהודית בידי הרבנות הצבאית ולא להעבירו לחיל החינוך (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אורי שיפרין - דו"צ ויונתן זינדל - פלאש 90)

בלעדי: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שיגר מכתב לרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט בבקשה לשמר את תחום התודעה היהודית בידי הרבנות הצבאית ולא להעביר את האחריות בנושא זה לחיל החינוך, מה שיגרום ל"פגיעה קשה ושינוי מהותי ממה שהיה מקובל עד כה".

בפתח המכתב כותב הרב הראשי לרמטכ"ל: "שמעתי כי בימים אלו עומדים ליישם תכנית קיצוצים שתפגע פגיעה משמעותית בנושא שירותי הדת בצבא. עיקר הפגיעה תהיה בסגירת תחום תודעה יהודית והכנסת נושא זה תחת ניהולו של חיל החינוך".

"סגולתו המיוחדת של צה"ל" מוסיף הגר"ד לאו: "בכך שהיתה מודעות ורגישות לנושא הדת, וניתן מענה ראוי למי שמעוניין בכך וזקוק לשירותים אלו. רבנים צבאיים היוו במשך שנים סמל ודוגמא לחיילים וליוו את החיילים שלהם בימי מלחמה ובימי שלום".

המכתב (סריקה: כיכר השבת)

הרב הראשי מזהיר: "להעביר את האחריות על נושא הערכים היהודיים לידיים של מערכת אחרת, זו תהיה פגיעה קשה ושינוי מהותי ממה שהיה מקובל עד כה. לא בכדי קבע ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון דוד בן גוריון, את מעמד הרבנות הצבאית מתוך מודעות לצרכים שהצבא הינו צבא העם היהודי, ולתודעה יהודית יש מקום במסגרת זו "ולא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי"".

בסיום המכתב כותב הגר"ד לאו את הדרך שבה צריך לנהוג: "רק הרבנות הצבאית תעמוד על כך שהתכנים היהודיים שיועברו לחיילי צה"ל יהיו המשך למסורת שהיתה קיימת עד כה וכל שינוי עלול לפגוע קשות במרקם זה. אבקש לפעול לכך כי במקביל לחיל החינוך העושה עבודה ראויה, ישמר מקום התודעה היהודית שבאחריות הרבנות הצבאית, לתועלת חיילי צבא ההגנה לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר