לתועלת החסידים

פרסום ראשון: בית הדין של חב"ד פועל בשיתוף פעולה עם המפרק באגודת צא"ח

בית הדין הרבני של חב"ד הגיע לסיכום עם המפרק במסגרתו ישתף פעולה עם מפרקי עמותת צעירי חב"ד. בין היתר, בזכות השת"פ, נמנעה סגירת בית חב"ד בנמל התעופה בן גוריון (חדשות, חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב אהרונוב על רקע המסמך של דייני חב"ד (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: חודשים ספורים לאחר שבית המשפט המחוזי במחוז המרכז מינה את עורך הדין חגי אולמן למפרק של אגודת צעירי חב"ד, בית הדין הרבני של חב"ד הגיע לסיכום עם המפרק במסגרתו ישתף פעולה עם מפרקי העמותה זאת לאחר שנציגי בית הדין ישבו למשא ומתן עם המפרק.

במכתב רשמי שנשלח למפרק העמותה עו"ד חגי אולמן על ידי בית דין רבני חב"ד נכתב כי "בדיון שנערך ביום י"ז בטבת התשע"ו בבית דין רבני חב"ד בנוכחותך ועו"ד אבישי איפרגן ובהשתתפות רבני בית הדין, נציג הרבנים שלמה ברילנט, עו"ד אורי קידר ועו"ד אבי בלום סוכם כי ההליך בעניין עמותת צעירי אגודת חב"ד המרכז ע"ר, ייעשה בהבנה ובתיאום מלא, וכי לא יינקט פעולות חד צדדיות מטעמכם".

מכתב בית הדין

"במענה לבקשתך מנציגנו הרב ברילנט, במסגרת הסיכום האמור לעיל, באנו להביע את תמיכתנו בהותרת פעילות חב"ד באולם היוצאים בנתב"ג בעמותת צעירי אגודת חב"ד המרכז ע"ר כפי שהיה עד עתה". בית הדין מסכם וכותב כי "במידה ולא יהיה הסדר, יחזור העניין בפני בית הדין שיכריע בנושא".

שיתוף הפעולה בין בית הדין של חב"ד שמכיר למעשה בפעילותו של המפרק הגיע לאחר מספר חיכוכים עם החסידות וחילוקי דעות עם המפרק, כשכעת בית הדין מינה נציג רשמי שיעמוד בקשר עם המפרק ויתאם את הפעילות מולו.

במהלך שיתוף הפעולה הוגשה עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי מרכז על מנת למנוע את סגירת בית חב"ד בטרמינל 3 בנתב"ג שהופעל על ידי העמותה ושרשות שדות התעופה ביקשה לפנות לאחר שלא התקבלו דמי השכירות מהעמותה שנמצאת בקשיים כלכליים חמורים. היום הורה בית המשפט לרשות שדות התעופה שלא לפנות את בית חב"ד.

כזכור, לפני כשלשה חודשים הגיש רשם העמותות יחד עם כונס הנכסים הרשמי של האגודה, מס הכנסה וקבוצת עובדים להם נותרו חובות מהשנים האחרונות בקשה לפירוק העמותה, שבעקבותיה מינה בית המשפט המחוזי את עו"ד אולמן למפרק הרשמי של העמותה, כשהמפרק נתקל בתחילה בהתנגדויות של גורמים שונים בחב"ד.

לדברי התובעים שביקשו את צו הפירוק, כל המבקשים הבהירו כי מטרת הפירוק אינה חיסול צא"ח אלא הבראת הארגון והשבתו לפעילות. בית המשפט קבע כי האגודה תשוקם ולא תיסגר - ככל שהדבר יתאפשר.

גורמים המעורים בפירוק סיפרו בעת בקשת הפירוק כי בית המשפט הבהיר שהאנשים שהרכיבו את העמותה הביאו אותה לסוף דרכה בשל הדרך הלקויה והפסולה שבה ניהלו אותה עד לקריסתה המוחלטת. הגורמים הוסיפו כי הצדדים הביעו את אמונם במפרק שצבר ניסיון רב ומוכח בשיקום תאגידים שנקלעו לחדלות פירעון.

משמעות מינוי המפרק היא נטילת כל הסמכויות מאהרונוב, ההנהלה וחברי העמותה, והפעלתה מכאן ואילך על ידי המפרק. מעת מינוי המפרק הוסרו אוטומטית כל העיקולים שהטילו נושי העמותה ומתבטלים כל הליכי ההוצאה לפועל כנגד העמותה וההליכים המשפטיים נגדה.

גורמים המקורבים להנהלת צא"ח מסרו בתגובה ל"כיכר השבת": "עסקני חב"ד ממשיכים לעסוק, כמו שנהגו תמיד, רק לתועלת החסידות והחסידים וכך ימשיכו לעשות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר