ראש המוסד הוכתר: "חייבים להיות חדים וממוקדים"

במעמד ראש הממשלה נערך היום טקס חילופי ראש המוסד. ראש המוסד החדש יוסי כהן: "כל אחד ואחת מאיתנו - בשטח ובמטה כאחד - חייבים להיות חדים, ממוקדים, נחושים ומחויבים למשימה" (חדשות)

(צילום- קובי גדעון, לע"מ)

במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד היוצא תמיר פרדו, ראש המוסד הנכנס יוסי כהן, ראשי אגפים, לוחמים ועובדי הארגון, נערך היום (רביעי) טקס חילופי ראש המוסד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "אמש נפרדנו בטקס חגיגי ומרגש מתמיר, והיום אנחנו מציינים את כניסתו של יוסי לתפקיד ראש המוסד. תודה לך תמיר על כל פועלך למען ביטחון מדינת ישראל, ותודה לך יוסי על כל פועלך למען ביטחון מדינת ישראל, זה שהיה וזה שיהיה, וזאת הנחייה.
במלאכת הביטחון אין הפוגה".

"אני משוכנע שאתה יכול להצעיד קדימה את המוסד" אמר נתניהו לכהן, "להגביה עוד יותר את העשייה ואת איכות הפעולה. האתגרים, אני חייב להגיד לך, אינם ממתינים לך כפי שאתה יודע, כפי שאתם בוודאי יודעים. הם נערמים יום יום, לא רק על השולחן, אלא בעיקר בשטח".

ראש המוסד היוצא תמיר פרדו אמר בטקס: "בדיוק לפני חמש שנים, ב-06.01.2011, נכנסתי לתפקיד ראש המוסד. עמדתי אז באותו יום בראשי חלפה מחשבה אחת בודדה, "האם אני ראוי להנהיג ארגון זה? אנשים נפלאים אלו". כובד האחריות לפקד ולהנהיג את המוסד, על אלפי משרתיו אינו ברור או מובן מאליו. במוסד, בניגוד לכל ארגון אחר, ראש המוסד נושא באחריות ישירה ובלתי מותנית לכל פעילות מפעולות מוסד".

"אחת הדמויות שהשפיעה עלי מאז שנות העשרים שלי הייתה אברהם ארנן, מייסד סיירת מטכ"ל. הוא אמר: "בחר לך את טובי המפקדים, שכולם, ללא יוצא מן הכלל יהיו טובים ממך. כך הם יאתגרו אותך ויאפשרו לך לפתח את היחידה שבפיקודך". אתם משרתי המוסד, הינכם ריכוז של עוצמה, של מצוינות, אומץ לב, תעוזה, דבקות במשימה לאור המטרה, יצירתיות אין קץ, חכמה ויושרה. חיתוך כל היכולות הללו הביא את המוסד למצב בו "אין משימה בלתי אפשרית", אין סוגיה לה לא ניתן לתת פתרון. לא בכדי, עשרות ארגונים עמיתים מרחבי העולם מבקשים את קרבתנו".

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

"יוסי, כפי שאמרתי, התקרה שלי היא הרצפה שלך. גם אתה התחלת כמוני, ברצפת הייצור, והמשכת עד תפקיד סגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים. יותר מכך שמשת במשך שנתיים וחצי כראש המל"ל. יש לך את כל הנדרש לקחת את המוסד למחוזות חדשים, להגביה את הרף ולהתאימו למציאות החדשה, ההולכת ונרקמת מול עינינו. עלה והצלח! לכם משפחות יקרות, אתן חלק בלתי נפרד מהוויית המוסד. תודתי לכל משפחות משרתי המוסד, ובהן גם למשפחת כהן ולמשפחתי. אין זה מובן מאליו. אסיים במשפט שמלווה אותי מאז גיוסי לצה"ל לפני 45 שנה – 'המעז מנצח'".

ראש המוסד הנכנס יוסי כהן אמר: "נולדתי בירושלים- דור שמיני למשפחה שנמצאת בארץ ישראל כ-200 שנים. אני זוכר היטב את ירושלים החצויה שלפני מלחמת ששת הימים, ואת בירתנו המאוחדת לאחר המלחמה. ב-32 שנות שירותי במוסד, זכיתי למלא תפקידים מרתקים - בארץ ובחו"ל. עבודתו של איש המבצעים במוסד עתירת אתגרים וסכנות. עבודתו של איש המטה במוסד - בטכנולוגיה, בלוגיסטיקה, במודיעין, בניהול המשאב האנושי, בהכנת הכוח - חיונית לא פחות. כל אחד ואחת מאיתנו - בשטח ובמטה כאחד - חייבים להיות חדים, ממוקדים, נחושים ומחויבים למשימה".

"ההצלחה של כל מבצע, ללא יוצא מהכלל, תלויה בשיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים במוסד. כל אחד ואחת ממלאים תפקיד קריטי, ותורמים את חלקם להיווצרות השלם. תפיסת הפיקוד שלי מייחסת חשיבות לעובדי הארגון כולם - באשר הם, ובכל תפקיד. רק יחד נגיע להישגים, נעצים את פעילותו של המוסד ונוביל אותו לפסגות חדשות".

"מדינת ישראל שוכנת במוקד הרעש שפוקד את המזרח התיכון בשנים האחרונות. הקנאות של האיסלאם הקיצוני שוטפת מדינות ומקריסה אותן. המלחמה הפנים-דתית בתוך האיסלאם, והתעצמות ארגוני הטרור סביבנו, מחייבות את המוסד ללמוד לעומק את האיומים, לסכלם, ולתרום לביטחון הלאומי בחשאיות וביצירתיות. אתגר מרכזי הוא האיום האיראני, שלמרות הסכם הגרעין - ולדעתי דווקא בגללו - הופך למשמעותי יותר".

"איראן ממשיכה לקרוא להשמדת ישראל, משכללת את יכולותיה הצבאיות ומעמיקה את אחיזתה באזורנו. שלוחות הטרור שלה הן אמצעי להשגת מטרות אלו. אני יודע שביכולתם של אנשי המוסד - לוחמים, קצ"אים, תומכי הלחימה, מומחי הטכנולוגיה והסייבר, הקמ"נים, אנשי הלוגיסטיקה והמנהלה, עובדי המטה כולם - לבנות את הכוח ולגבש מענה הולם לאתגרים שציינתי. יוקרתו של המוסד בעולם הרחב מושתתת על מצוינות אנשיו ואיכות ביצועיו. אני מכיר אתכם ויודע שיש בכם ציונות, שליחות, חוכמה, קולגיאליות, וגם צניעות. זהו סוד כוחו של המוסד והערובה להצלחתו גם בעתיד".

"אני מבקש להודות לך, ראש הממשלה, על האמון שנתת בי כראש המל"ל - ועכשיו כראש המוסד. לפני שנתיים וחצי, ברכת אותי במילים: "בהצלחה רבה", והוספת: "יוסי, זאת הנחיה". אפעל להצדיק את האמון ולממש את הנחייתך. תמיר, אמש נפרדנו ממך בהכרת תודה ובהתרגשות. המוסד תחת פיקודך השיג הישגים רבים ומשמעותיים לביטחונה של המדינה. על כך תודתנו העמוקה. אני מאחל לך, תמיר, ולמשפחתך הצלחה רבה במעשי ידיכם. את הדרך הארוכה לכאן לא עשיתי לבד. אני רוצה להודות מאוד למשפחתי האהובה. בלעדיכם לא הייתי פה, ואני יודע שתמשיכו להיות איתי תמיד. אני אוהב אתכם. יש לנו מדינה אחת. אנחנו חייבים לשמור עליה מכל משמר. בשם כולנו אני מתחייב שנעשה הכל, להבטיח את קיומה, שלום אזרחיה ועתידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר