הח"כים החרדים פועלים

הרישום הפלילי של סרבני ההתייצבות יימחק?

לחלק מסרבני ההתייצבות הנאמנים לדרכו של הגר"ש אוירבך נפתחו תיקים פליליים, כעת מנסים חברי הכנסת החרדים משה גפני ומאיר פרוש לפעול בכדי לבטל אותם, כך מדווח ב"משפחה" (חרדים,פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשנתיים האחרונות, בצל מאבק הגיוס, הורה הגר"ש אוירבך לנאמניו שלא להתייצב בלשכות הגיוס זאת כחלק מניתוק מול שלטונות הצבא. הגר"ש אוירבך אף ליווה אל הכלא כמה מתלמידיו שנעצרו בשל העובדה שסירבו להתייצב לצו ראשון.

לחלקם של סרבני ההתייצבות נפתחו תיקים פליליים והם נמצאים בעימות מול שלטון החוק ומול רשויות הצבא המבקשים לגייס את חלקם בכוח.

העיתונאי והפרשן הפוליטי שמעון ברייטקופ חושף במדורו הפוליטי בעיתון משפחה 'המזנון' כי יו''ר תנועת דגל התורה ח"כ משה גפני מתגייס לצד סגן השר מאיר פרוש לסייע לאותם בחורי ישיבה.

"הנה סיפור שלא סופר: מאיר פרוש הוא אלוף האלופים בהשקעות לטווח רחוק.הוא מה שנקרא משקיע שמרן" כותב ברייטקופף, "זורע עכשיו בשביל לקצור בעוד עשור או שניים. זה סוד כוחו. כשנאלץ להתמודד בבית שמש עם האשמות על זיופים, הוא הצליח לשלוף את ה ָאס בדמות קשריו ההדוקים עם קהילות קיצוניות שיצאו לראשונה בחייהם להצביע והצליחו להעלות את המפלגה שהריץ ממנדט אחד בבחירות הראשונות - שבהן הואשמה סיעתו בזיופים - לשני מנדטים בבחירות חוזרות, שעליהן פיקחו שבעים ושבע עיניים. שנים הוא השקיע באותן קהילות. דאג לאנשיהן לאישורי כניסה הכי קרוב לֶר ּב-שמ ֶע'ן, להקצאות, לקשר שקט עם המדינה, ובסוף קצר את הפירות. אותם אנשים יכולים להפגין נגדו בבוקר מול הבית ובערב לבקש ממנו לסגור עם המשטרה הפגנה או ביקור של אדמו"ר. זו דרך העולם, ופרוש מכיר היטב את הכללים. היה לו רב'ה טוב - אביו, ר' מנחם ז"ל. זו גם הסיבה שהוא משקיע כל כך הרבה אנרגיות באתרא קדישא. הוא מאמין שיום יבוא הוא יתוגמל. לא הוא - אז ילדיו שימשיכו את דרכו. אצל משפחת פרוש יש ראיה היסטורית מפותחת ובעיקר ביטחון תעסוקתי.

"מה שלא יספיק דור אחד לסיים, הדור הבא לבטח יצליח. השבוע, בשקט בשקט, הוא התחיל להשקיע בציבור נוסף: 'הפלג הירושלמי'. מילא הוא, תמיד היה בעסקי ההשקעות, אבל השותף למיזם, הוא ה-סיפור המפתיע. מדובר בלא אחר מאשר ח"כ מוישה גפני שמקדיש שעות לא מבוטלות לחלץ ממדינת ישראל חנינה גורפת לכל הבחורים שלא התייצבו בלשכות הגיוס והסתבכו בפלילים. הבחורים האלו שמסונ־ פים למה שמכונה בז'רגון החרדי 'ישיבות הפלג הירושלמי', לא התייצבו בשנים האחרונות בלשכות הגיוס. נגד כמה מאות יש צווי מעצר תלויים ועומדים, ורישומים פליליים שיסבכו להם את החיים".

"כעת, מנסים גפני ופרוש למצוא את הסולם שיאפשר לכולם לרדת מהעץ. הלוגיקה של שני הצדדים- ברורה: הצבא, שמעוניין להעמיק את פעילותו בציבור החרדי לא צריך עצורים והפגנות מיותרות שרק תורמות להעלאת מפלס האיבה. כל עצור גורר הפגנה גדולה. הבחורים ירוויחו את מחיקת האישום הפלילי שעשוי להרוס את חייהם גם אם לא ייעצרו בפועל, ופרוש יגזור את הקרדיט. אבל גפני? מה לגפני ולבחורי ה'אין אנו מתייצבים'? כשאנחנו שואלים אותו על כך, הוא רוגז. אין מה לכתוב על זה, הוא אומר. זה רק מזיק. גפני צודק ואנחנו צודקים. הוא צריך להתפרנס מהישגים".

"מותר להניח שגפני פועל בסיפור הזה לשם שמיים. הבחורים שמ־ צייתים להוראת רבותיהם לא אשמים. לנו נודע שגפני שאל את מרן הגראי"ל האם לקדם את היוזמה. הגראי"ל אישר. לא בהתלהבות, אבל היוזמה יצאה לדרך. איש ממי שמכונים 'הפלג הירושלמי' לא מדבר עם גפני. יותר נכון: הוא לא מדבר איתם. יודע שכל מילה מוקלטת, מתועדת ומשמשת את מנגנון ההרס שהשתלט על מערכת ההפעלה הליטאית. ההתגייסות שלו לטובת הבחורים שבערב מפגינים נגדו, ובבוקר מתקשרים להתסיס נגד הביטאון של הסיעה שלו - מרשימה. אם יצליח להעניק להם את הפרס הזה, הוא לא יזכה לפרחים, אולי הפוך. אנחנו נמשיך לעקוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר