צפו בווידאו

התיעוד הזה מוכיח: דאעש הרבה יותר מתוחכם משחשבתם

פעילי ארגון הטרור דאעש הרבה יותר מתוחכמים ממשה שחשבו עד כה במערב והצליחו לחמש מחדש אלפי טילים ישנים ואפילו פיתחו רכב הנשלט באמצעות שלט רחוק. כך זה נראה (חדשות, בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: סקיי ניוז)

ארגון הטרור הרצחני דאעש הרבה יותר מתוחכם ממה שחשבו עליו עד כה במערב. כך עולה מסרטונים של הארגון שנחשפו ברשת "סקיי ניוז" הבריטית, בהם נראים פעילי הארגון מרכיבים טילים ישנים ורכבים בשלט רחוק, דברים שבמערב לא חשבו שפעילי הארגון מסוגלים לעשות.

בסרטונים שצולמו בתוך "האוניברסיטה הג'יהאדיסטית" בא-רקה בצפון מזרח סוריה, נראים מומחי הנשק של דאעש כשהם מרכיבים סוללה תרמית מאולתרת לטילי קרקע־אוויר, ובכך מחדשים את הטילים לשימוש. לדברי מומחי נשק במערב מדובר ברמת תחכום גבוהה במיוחד ומדאיגה לא פחות.

התיעודים נחשפו לאחר שמאמן של דאעש נתפס על ידי ארגון המורדים הסורי כשהיה בדרכו לטורקיה וברשותו סרטונים המתעדים את אימוני הלוחמים בדאעש. המורדים העבירו את התיעודים ל"סקיי ניוז", זאת מאחר ולא הבינו את ערכם המודיעני.

החשש העיקרי במערב עם חשיפת הסרטונים הוא מחימוש מחדש של טילים ישנים בעלי ראשי נפץ מונחי חום שיכולים לשמש לתקיפת מטוסי נוסעים ומטוסי קרב במידת דיוק של 99 אחוז.

כבר שנים רבות שארגוני טרור מחזיקים בטילים כגון אלו, אך הם אינם יודעים כיצד להטעין את הסוללה התרמית של הטילים. כעת נראה שבדאעש הצליחו להתגבר על המכשול הזה, מה ששם בידיהם טילים רבים מסוכנים במיוחד.

מהסרטונים ניתן לראות גם כי אנשי הארגון הרצחני הצליחו להרכיב רכב הנשלט באמצעות שלט רחוק, כך שהארגון יוכל לשלוח אותו עם חומר נפץ לעמדת אויב ולפוצץ אותו, וזאת מבלי לאבד מישהו מאנשיו.

אם זה לא מספיק, אנשי הארגון אף הצליחו להרכיב בובה בדמות אדם שתפלוט חום, כך שמנגנוני האבטחה בבסיסים שונים יזהו כאילו יש ברכב נהג וכך התרמית תתגלה רק ברגע האחרון כאשר רכב התופת יגיע לעמדת האויב.

דבר נוסף שניתן להבין מהסרטונים כי אנשי דאעש אמנם מתוחכמים ומצליחים להרכיב טילים מורכבים ורכבים על שלט רחוק, אך בכל הנוגע לבטיחותם של הפעילים שמתעסקים עם הציוד החדש אנשי הארגון לא מייחסים חשיבות רבה ותאונות עבודה מתרחשות לרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר