"תמחה זכר עמלק"

שפל חדש: דלת ביתו של רבי יגאל רוזן הודבקה והושחתה

אלמונים השחיתו את דלת ביתו של הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל' וממקורבי מרן הרב שטיינמן וריססו: "תמחה זכר עמלק" ו"קאפו צבאי", בעקבות כך איחר לראשונה בחייו לתפילה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרפיטי על דלת הבית (צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג הליטאי ממשיך להסעיר את הציבור החרדי ומגיע לשפל חדש: דלת ביתו של ראש ישיבת "אור ישראל", הגאון רבי יגאל רוזן, הודבקה והושחתה ועל הדלת נכתב: "תמחה זכר עמלק", בעקבות כך איחר ראש הישיבה לראשונה בחייו לתפילת שחרית בישיבה.

בשעות הבוקר (חמישי) ניסה הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת "אור ישראל" בפתח תקווה, וממקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, לצאת כבכל בוקר מביתו בבני ברק לתפילת שחרית בישיבה, אולם לתדהמתו גילה כי הדלת חסומה ואינו יכול לצאת מהבית.

התברר כי אלמונים הגיעו באמצע הלילה והדביקו בדבק את דלת ביתו של ראש הישיבה, ברחוב הדקלים בבני ברק, ובנוסף שברו את מנעול הבית.

בנוסף ריססו האלמונים כתובות נאצה על הדלת ובסמוך: "תמחה זכר עמלק" ו"קאפו צבאי".

לאחר דקות ארוכות הוזמן פורץ מקצועי אל הבית שעמל במשך שעה ארוכה לפרוץ את הדלת.

בעקבות המקרה הגר"י רוזן, הידוע בדייקנותו ובהקפדתו על שמירת הזמנים, איחר לראשונה בחייו לתפילת שחרית בהיכל הישיבה בפתח תקווה.

מקורביו טוענים כי הזלזול והפגיעה הקשה בכבוד התורה כנגד הגר"י רוזן באה בעקבות התקפות מחוגים המזוהים עם הפלג הירושלמי והעדה החרדית אשר כועסים על פעילותו של ראש ישיבת אור ישראל למען עולם התורה ותלמידי הישיבות ומעורבותו במלחמה כמגד גזירת הגיוס.

"מדובר בהידרדרות חמורה ובפגיעה בראשי ישיבות והגדולים ישראל ואסור לשתוק על כך", מבהירים הבוקר תלמידיו.

גורמים בפלג הירושלמי טוענים כי זו הסתה חמורה שעולה שוב ושוב נגד ציבור בני התורה הנאמנים לדרכו של הגר"ש אוירבך. לטענתם: "כל המתמצא מעט במתרחש בין כתלי ישיבת אור ישראל יודע כי כבר קרו מקרים בהם תלמידים בישיבת הרב רוזן ניסו לרדת לחייו בשל המשטר הקשה השורר בישיבתו".

"אין ספק כי המעשה הוא מגונה אך כל עוד לא הוצגו הוכחות בהם נקשרו למעשה גורמים הקשורים לפלג הירושלמי הרי שזו הסתה חמורה ביותר והיא מגונה באותה מידה", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר