דריכות לקראת ההכרעה

סערת נתיחת גופת התינוק: 10 עצורים בהפגנות סוערות • צפו

ביהמ"ש הורה לנתח גופת הפעוט משה רפאל מזרחי ז"ל, נכדו של משה אבוטבול • המשפחה ערערה, ב-17:00 החל דיון בבג"צ • עשרה עצורים בהפגנות בסוערות • אבוטבול: "זו התעללות" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בטבת תשע"ו | 07.01.16
(צילום: שמוליק אברהם, יונתן זינדל - פלאש90)

האסון בבית שמש: בית המשפט השלום בירושלים הורה היום (חמישי) לנתח את גופת נכדו של ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, התינוק משה רפאל מזרחי ז"ל, שנפטר הבוקר לאחר שלפני כמה ימים טולטל, לפי החשד, על ידי המטפלת.

בית המשפט הורה לנתח את גופת הפעוט בן הארבעה חודשים, אך במשפחה מתנגדים לכך והגישו עתירה לבית המשפט העליון, שם ייערך דיון בשעה 17:00.

ההפגנות במאה שערים, הצהריים (צילום: כיכר השבת)

לאחר ההחלטה, אמר ראש העיר אבוטבול כי "ההתעללות האמיתית נעשית כעת והיא ברשות המשפחה האבלה".

בתגובה להחלטה, יצאו עשרות מפגינים אל כיכר השבת בירושלים והפגינו נגד ההחלטה, המפגינים חסמו את התנועה והתעמתו עם כוחות המשטרה. הפגנות סוערות נערכו גם בבית שמש.

מהמשטרה נמסר כי שלושה בני אדם נעצרו בהפגנות, לא היו נפגעים. עוד נמסר כי הצירים המובילים לכיכר השבת חסומים לתנועה. "המפגינים חוסמים ומיידים אבנים עבר השוטרים", נאמר בהודעה.

עו"ד משה אלמליח המטפל בתיק אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו דורשים שלא לנתח משום שביצעו את כל הבדיקות שיכלו לעשות. הנתיחה לא תוסיף להם דבר".

הפרקליט הוסיף כי "לא מדובר שיש חשד שמישהו שנכנס לבית ופגע במכוון בתינוק. גם אם קרה חס וחלילה כאן משהו, זה היה בשוגג. סביר להניח שגם אם ימצאו שמישהו ניסה להעיר את התינוק לא בצורה נכונה ונגרם נזק הרי לא יגישו כתב אישום ואם כן זה יהיה על חוסר זהירות".

עו"ד אלמליח ממשיך למתוח ביקורת נוקבת על דרישת המשטרה והפרקליטות, "בשביל זה לפגוע ברגשות המשפחה וכבוד האדם וחירותו? להעסיק כל כך הרבה חוקרים בשביל זה? אנשים איבדו את הראש. זה פשוט לא יאומן. מה אין להם עבודה?".

משה רפאל פונה בשבוע שעבר, מהמעון בו שהה על ידי כוחות ההצלה שדווחו כי הוא נפל ונחבל. הוא היה במצב קשה, מורדם ומונשם.

התינוק אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה, והבוקר כאמור נפטר למגינת לב בני המשפחה שלא זז ממיטתו.

המשטרה חשדה כי המטפלת טלטלה אותו והיא נעצרה לחקירה אך שוחררה ביום שלישי על-ידי בית המשפט שאסר עליה להמשיך לטפל בילדים.

נציג המשטרה, רס"ב אסף שמואלי, אמר במהלך הדיון כי "בבית החולים נקבע שהתינוק כנראה טולטל". המטפלת, כך לדבריו, הודתה בחקירתה כי נענה את התינוק כדי לעורר אותו כמו כן סיפר כי הודתה שיש לה תעודה שעברה הסמכה למתן עזרה ראשונה למרות שלא השתתפה בקורס הזה.

המשטרה מייחסת למטפלת עבירה של גרימת חבלה חמורה בקטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר