הותר לפרסום

נחשפה חוליית חמאס שתכננה לחטוף יהודים ולבצע פיגועים

הותר לפרסום כי נעצרה חוליית מחבלי חמאס, ישראלים ופלסטינים, שתכננו לחטוף יהודים ולרצוח אותם, בכדי לנהל מו"מ על שחרור מחבלים. בנוסף תכננו פיגועי תופת וניסו להרכיב חומר נפץ (חדשות)

(צילום: עבד רחים חטיב - פלאש90)

הותר לפרסום: בפעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה במהלך החודש האחרון תשתית טרור של חמאס, בה היו חברים תושבי חברון וירושלים, שפעיליה תכננו לבצע פיגוע חטיפה ורצח למטרות מיקוח, וזאת באופן דומה לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים לפני כשנה וחצי.

מחקירת פעילי הטרור בשב"כ עלה, כי התשתית הייתה בשלבי הכנה מתקדמים ואף החלה בהכנת מקום מסתור לגופת חטוף או חטופים.

מהחקירה עלה כי בתשתית היו חברים שישה פעילים, שלושה מהם תושבי ישראל המתגוררים בירושלים, והיתר תושבי חברון.

חברי החולייה (צילום: תקשורת שב"כ)

אחד מחברי החוליה, זיאד אבו-הדואן, תושב העיר העתיקה כבן 20, אשר נמנה על ראשי התשתית, שוחרר ממאסר במהלך חודש אוקטובר 2015, וזאת לאחר שהורשע בפעילות אלימה בהר הבית. סמוך לאחר שחרורו, שב מיד לפעול בתשתית.

בדומה לו, מאהר קואסמה, תושב חברון, כבן 36, אשר עמד בראש ההתארגנות, ריצה מאסר של כשנתיים בגין מעורבות בתכנון פעילות טרור מטעם ארגון החמאס.

בחקירת הפעילים עלה,. כי לאורך השנה האחרונה הם קיימו מפגשים בחברון בהם עסקו בתכנון פיגועים במתווים שונים. בתחילתם העביר מאהר קואסמה הדרכה לפעילים הערבים ישראלים מירושלים אודות הכנת מטענים, בהמשך ביקשו אותם פעילים נשק לטובת מימוש פיגוע ירי בירושלים, ולבסוף סוכם כי יבצעו פיגוע חטיפה ורצח ישראלי.

עוד עלה בחקירה כי בחודשים האחרונים הפעילים בחנו מערות, חפרו במספר חלקות אדמה בגזרת חברון בהן תכננו להסתיר את גופת החטוף וכן עסקו בחלוקת התפקידים בחולייה. לדבריהם, תכננו לבצע את החטיפה באמצעות 2 רכבים, כאשר ברכב החטיפה ינהג חבר החוליה הישראלי בתשתית, עמאר רג'בי, בן 22, אף הוא תושב העיר העתיקה, מתוך מחשבה כי שליטתו בשפה העברית תסייע בביצוע החטיפה.

מקום המסתור (צילום: תקשורת שב"כ)

בהמשך תכננו לרצוח את החטוף ולקבור את גופתו במקום מוסכם מראש, בכוונה לנהל מו"מ לשחרור אסירים תמורתה.

מחקירת ראש התשתית, מאהר קואסמה, אף עלה כי לאחר מעצר הפעילים ישראלים, החל לפעול עם חברי חולייתו הנותרים לייצור חומר נפץ לטובת מימוש פיגוע תופת. בתוך כך, החלו חברי החולייה ברכש חומרים כימיים ודשנים מהם ניסו לייצר חומר נפץ, לטענתם, ללא הצלחה.

בשב"כ אומרים כי פרשיה זו "מדגישה שוב את שאיפת ארגון החמאס לממש פיגועים חמורים, גם בעת הנוכחית, למרות מצוקת הארגון, זאת על מנת להסית את גל הטרור האחרון לכדי אינתיפאדה אלימה".

"כמו כן, ממחישה הפרשיה את הסתייעות תשתיות חמאס מהשטחים בתושבי ישראל המתגוררים בירושלים, על רקע יתרונם בתנועה חופשית בשטחי ישראל ובשליטתם בשפה העברית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר