אחד החשודים המרכזיים בהונאת המיליונים שוחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לשחרר למעצר בית את פנחס זיידמן, אחד החשודים המרכזיים בפרשת המרמה החרדית במשרד החינוך, זאת בכפוף לערבות של 60 אלף שקלים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אחד החשודים בפרשה, ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

פרשת ההונאה החרדית במשרד החינוך: בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (חמישי) לשחרר למעצר בית עד לדיון בהגשת ראיות, את פנחס זיידמן - מנהל מוסד מירושלים ואחד החשודים המרכזיים בפרשת המרמה החרדית במשרד החינוך בגין הונאה של מיליונים.

בפתח הדיון הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד החשוד מה שעורר ביקורת מצד פרקליטו שטען כי לא ידע על כך ולא קיבל עותק קודם הדיון. "אני מבקש להתעלם מכל עד שאינו מופיע בכתב האישום המקורי. אני גם חושב שחברי צריך לתת לנו הסבר למה אנו מקבלים את זה עכשיו. אני מבקש שמסגרת הדיון היום חברי לא יוכל להתייחס לעדים שלא מופיעים כעדי תביעה", אמר הפרקליט בדיון.

השופט השיב כי "אין אלא להצטער על הדרך והמועד בה מתוקן כתב האישום. עם זאת, מאחר ומדובר רק בהוספת שמות של עדים נוספים שאין מחלוקת שהראיות הקשורות להם מצויות כבר בידי ההגנה, איני סבור שיש לחסום את התביעה מהסתמכות על עדויות של עדים אלה או על ראיות שנוצרו על ידם".

בתום הדיון החליט השופט על שחרורו בערבות עצמית של 60 אלף שקלים וחמישה ערבים שכל אחד מהם ישלם 50 אלף שקלים ערבות. השופט דרש ששלושה ערבים יאושרו על ידי הפרקליטות. עוד קבע השופט כי מעצר הבית יהיה בירושלים וייאסר על הנאשם לגלוש באינטרנט וליצור קשר עם המעורבים בפרשה.

פרקליטו עו"ד אריאל עטרי מסר: "הרב זיידמן שעסק כל חייו בהרבצת תורה וקידוש שם שמים לא היה אמור להיעצר, מלכתחילה, ובית המשפט עשה איתו צדק, גם אם מאוחר. אסור שגמילות חסדים תהיה עילה למעצר במדינה יהודית ואכן, בית המשפט קבל את טענותנו והורה על שחרורו ממעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר