שבת מצחינה "באדיבות" העירייה

ברקת, תראה: אלו השכונות בהן יקבלו שבת עם הררי אשפה

עיריית י-ם כבר הודיעה פעמיים על פתרון זמני וסיום השביתה באגף התברואה, אבל במספר שכונות חרדיות בעיר הררי האשפה הולכים ונערמים ואת השבת יקבלו שם עם צחנה גדולה. תיעוד (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הררי אשפה בשכונת רוממה בירושלים, היום (צילום: כיכר השבת)

שבוע לשביתה - הזבל בחלק מהשכונות החרדיות לא פונה: כשבוע לאחר שעובדי התברואה בעיריית ירושלים הודיעו על שביתה בעקבות הודעת ברקת על פיטורי מאות עובדים, ושישה ימים לאחר שראש העיר ניר ברקת הודיע על סיום השביתה, חלק מהשכונות החרדיות בירושלים עדיין מלאות בהררי אשפה.

כזכור, לפני יומיים, לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" כי האשפה ברחבי ירושלים איננה מפונה בעקבות דרישה כספית של חברת 'גרין טק' המטמינה את האשפה עבור העירייה, דרישה עליה ידעו בכירי העירייה לכל הפחות בארבעה החודשים האחרונים, האשפה לא פונתה במהלך השבוע, גם לאחר הצהרת ברקת על סיום השביתה. ביום רביעי הודיע ברקת כי הגיע להסכם עם המטמנה והאשפה תפונה.

למרות זאת, אלפי חרדים יקבלו את השבת עם רחובות מצחינים מאשפה שלא פונתה זה למעלה משבוע, לאחר שעיריית ירושלים עדיין לא פינתה את האשפה בחלק מהשכונות החרדיות בעיר.

נכון לכעת עיריית ירושלים טרם פינתה את כל הררי האשפה מהשכונות, גבעת שאול, רוממה וגאולה, מה שמקשה משמעותית על החיים התקינים וגורם למפגע תברואתי חמור ביותר. זאת מלבד הסכנה החמורה לאחר שהמדרכות נחסמות בהררי אשפה, מה שמאלץ את הולכי הרגל לרדת לכביש ולסכן את חייהם, כולל ילדים קטנים שנאלצים לרדת לכביש.

הררי אשפה בשכונת רוממה היום
הררי אשפה בשכונת רוממה היום
הררי אשפה בשכונת רוממה היום

כזכור, לאחר שגורמים בעיריית ירושלים האשימו בין היתר את המשרד לאיכות הסביבה בהעלאת מחירי ההטמנה, במשרד לאיכות הסביבה אמרו ל"כיכר השבת" כי עיריית ירושלים מקבלת את מחירי ההטמנה הזולים בארץ, ובחודשים האחרונים העביר המשרד 17.5 מיליוני שקלים בכדי להסדיר את הדבר. עוד האשימו במשרד לאיכות הסביבה כי עיריית ירושלים עוברת על החוק כשאיננה מפרידה אשפה, מה שהיה מוריד דרמטית את עלויות ההטמנה.

הררי אשפה בשכונת גבעת שאול, היום
הררי אשפה בשכונת גבעת שאול, היום

הסכסוך הנוכחי של ראש העיר ברקת נוגע לשאלה מי יממן את עליית מחירי ההטמנה שמסתכמים מתוספת של 20 מיליון ש"ח בשנה, כשבעירייה רוצים שמשרד האוצר יממן את התוספת. ולמרות שברקת הצהיר ביום ראשון השבוע על הסדר עם האוצר בנוגע להחזרת עובדי התברואה, ברקת לא טרח להודיע כי האשפה לא תוכל להיטמן ולכן לא תאסף, למרות שעל פי גורמים בעירייה ידע על המשבר כבר לפני ארבעה חודשים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "לאחר מציאת פתרון זמני לבעיית עובדי הניקיון הזמניים, הוחל מבצע ניקיון מאז שלשום בלילה, כדי לפנות את כמויות האשפה כתוצאה מהשביתה. צוותים מיוחדים עוסקים בפעילות זו במטרה לפינוי כל האשפה בהקדם".

הררי אשפה בשכונת גאולה, היום
הררי אשפה בשכונת גאולה, היום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר