הרב מרקוביץ' על גל האסונות בציבור החרדי: "ה' רוצה שנפחד"

הגאון רבי שמואל מרקוביץ' מסר ועד שבועי והתייחס לשורת האסונות שפקדו את הציבור החרדי: "הקב"ה רוצה שנפחד ממנו! יראת שמים זו מצווה, לפחד מה'. זו מטרת הפורענות". השיחה המלאה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש מרקוביץ' (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

שרשרת האסונות בציבור החרדי: בדברי חיזוק שנשא הגאון רבי שמואל מרקוביץ' במסגרת ועד שבועי לתלמידיו, הוא התייחס לאסונות התכופים שאירעו בתקופה האחרונה הן על ידי מחבלים והן בעקבות מותם של אנשים צעירים במקרים שונים וקרא לציבור להתחזק.

"לאחרונה שומעים על אסונות רבים, יש אסונות שאנו סובלים מהגויים, דקירות ודריסות, ובטבע הדברים האדם אומר לעצמו - אני לא נמצא באזורים המסוכנים, זה לא נוגע אליי. אבל ישנם גם אסונות, מחלות, ילדים מסתלקים, פורעניות תדירות מאד".

"אנחנו לא יודעים למה, אין אדם שיודע למה. דבר אחד אנחנו כן יודעים. הקב"ה רוצה שנפחד ממנו! יראת שמים זו מצווה, לפחד מה'. זו מטרת הפורענות, שהאדם יידע שמישהו הביא עליו את הפורענות והיא לא באה מאליה, דבר ידוע הוא שכשאדם חולה רח"ל הוא מתחזק, מפני שהוא יודע שהכל תלוי בזה, הידיעה הפשוטה הזו היא עצמה המטרה. וכשהאדם יודע את זה ומפחד, הוא כבר מסודר".

עוד אמר הגאון הרב מרקוביץ כי "אם אנו חיים 'מלומדה' עלינו לפחד, כתוב בנביא שלחיות מלומדה זה הסיבה לעונש, "וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה", וע"ז בא העונש בפסוק שאח"כ "לָכֵן הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת הָעָם הַזֶּה הַפְלֵא וָפֶלֶא וכו'", ומלומדה היינו שלא חושבים כיצד להיות יותר טוב, חיים בלי מחשבה ולא בוחנים אולי יש אפשרות להיות יותר טוב".

בסיום דבריו, עורר הגר"ש מרקוביץ את תלמידיו ואמר כי "אנו נמצאים כעת כבר בער"ח שבט, עבר כבר חצי זמן חורף - שלושה חודשים, ולפנינו ישנם עוד שלושה חודשים נוספים. על כל אחד לערוך את חשבון נפשו האם היה יכול להתקדם יותר מר"ח חשון עד ר"ח שבט בכל התחומים הרוחניים, להקדיש לזה זמן להתבוננות. ולפי המסקנות שנגיע אליהם נתנהג מעתה ועד סוף הזמן, "זה נקרא לחיות לא מלומדה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר