"שמע קולות"

21 חודשי מאסר ליהודי שדקר ערבי: "גזענות ושנאה הן סימן למחלה קשה"

בית המשפט השלום בת"א גזר 21 חודשי מאסר על עוז סגל, שדקר פועל ניקיון ערבי בהרצליה וצעק "מוות לערבים". השופט דחה את טענות ההגנה כי הדוקר "קולות ורוחות רדפו אחריו" (חדשות, משפט)

זירת הדקירה (צילום: מתוך ynet)

מאסר לדוקר ערבי: בית המשפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון), 21 חודשי מאסר על, עוז סגל, יהודי שדקר פועל ניקיון ערבי.

האירוע התרחש בחודש אפריל, אז דקר סגל, בן 36 תושב הרצליה, פועל ניקיון ערבי באמצעות סכין מטבח, תוך שהוא צועק "מוות לערבים". סגל נאשם בעבירה של גרימת פציעה בנסיבות מחמירות ובהחזקת סכין למטרה לא כשרה.

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (א') שנה ותשעה חודשי מאסר בפועל על עוז סגל, צעיר בן 36 מהרצליה, שדקר עם סכין מטבח בחודש אפריל פועל ניקיון ערבי, בן 27, תוך שהוא צועק "מוות לערבים".

ההגנה ניסתה לטעון כי המעשה לא בוצע על רקע גזעני, וכי סגל לא היה שפוי בזמן הדקירה. לדברי ההגנה, סגל "שמע קולות", וביקש להסתתר מפניהם בכלא. יצויין כי בחקירתו הודה סגל כי ביקש לדקור ערבי.

אלא שהשופט שמאי בקר דחה את הדברים וקבע כי הדקירה בוצעה על רקע גזעני. "לא רק שסגל ידע שהוא מבצע מעשה פלילי", כתב השופט, "אלא שאדרבא ואדרבא - גם אם נאמץ את דבריו, המופרכים לדעתנו, לפיהם הוא נרדף אחרי רוחות וקולות ורצה למצוא מסתור מפניהם בבית הסוהר, הרי שבחר בפתרון וכלי להגשמת ייעודו לבצע מעשה פלילי.

"הרוחות הרודפות רק רדפו ו'שיגעו' את סגל. הן לא 'אמרו לו' לבצע אקט פלילי, לא ציוו עליו לדקור פלוני או בוודאי לא הצביעו על נדקר ערבי דווקא. הדבר היחיד שהעביר את סגל על דעתו הוא שנאתו כלפי ערבים ותו לא. גזענות ושנאה הן אכן אות וסימן למחלה קשה, ללא ספק, אך לא מסוג אי-שפיות".

עו"ד אלעד רט מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את סגל, אמר: "אנחנו מצרים על פסק דינו של בית משפט השלום. לטעמנו הוכח במשפט שאין כל קשר בין פציעתו של המתלונן לבין מוצאו, והוכח שהתנהגות הנאשם בעת האירוע הייתה פועל יוצא של מחלת הנפש שממנה הוא סובל במשך שנים ושל המצב הפסיכוטי שבו היה שרוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר