10 דברים שצריך לבדוק לפני שרוכשים ביטוח רכב

ההבדלים בין מחיר ביטוח הרכב הם עצומים. עם קצת הבנה בשוק הביטוח וחידוד יכולת המיקוח שלכם תקבלו את המחיר הטוב ביותר. קבלו 10 דברים שצריך לבדוק לפני שרוכשים ביטוח רכב (בלוגל)

במציאות העכשווית אין ספק שישנה חשיבות עליונה להקפדה על חיסכון בכל דרך שרק ניתן. לרוע המזל, רבים כל כך מהישראלים, המקפידים על חיסכון ועל צרכנות נבונה ברוב התחומים, מזניחים דווקא את ההוצאות הגדולות שלא בצדק. אחת מההוצאות השנתיות שחשוב לתת עליהן את הדעת היא פוליסת ביטוח הרכב. במאמר שלפניכם נפרט אודות עשרה דברים שחשוב מאוד לבדוק לפני שממהרים לרכוש ביטוח רכב ללא מחשבה מרובה. קריאה נעימה.

כמה נהגים עתידים לנהוג ברכב?

אם רק אדם אחד עתיד לעשות שימוש ברכב, הרי שניתן לחסוך סכומים רציניים מאוד של כסף על ידי רכישה של פוליסה המכסה אתכם כנגד נזקים שייגרמו רק כאשר אותו אדם ינהג ברכב. ישנם רבים שכלל לא טורחים לוודא מראש כי הפוליסה מכסה אך ורק את הנהג היחיד שעושה שימוש ברכב ומדי שנה משלמים מאות שקלים לחינם.

גיל מינימלי לשימוש ברכב

רבים לא יודעים זאת, אבל ניתן לחסוך לא מעט כסף מדי שנה אם מצהירים בפוליסת הביטוח כי רק נהגים מעל גיל מסוים יעשו שימוש ברכב. אי לכך, אם למשל הנהג שעבורו נדרש הביטוח כבר חצה זה מכבר את שנתו השלושים, חשוב לציין זאת בפני סוכן הביטוח שלכם.

תנאי ההשתתפות העצמית

בדרך כלל ניתן לזהות הבדלים בפוליסות השונות רק כאשר בוחנים את האותיות הקטנות. אותיות קטנות הדורשות התייחסות מיוחדת הן אלו הנוגעות לתנאי ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה. כך לדוגמה, רצוי להבין מראש באילו תנאים תידרשו לשלם השתתפות עצמית ובאילו לא.

גובה ההשתתפות העצמית

גובה ההשתתפות העצמית הוא נושא נוסף שמעטים האנשים שטורחים לברר לפני הרכישה של פוליסת ביטוח רכב. שימו לב – עליכם לברר מה יהיה גובה ההשתתפות העצמית אם תתקנו את הרכב במוסך שנמצא בהסדר, אך אל לכם לשכוח לברר גם מה יהיה גובה ההשתתפות העצמית במקרה שתיקחו את הרכב לתיקון במוסך שלא נמצא בהסדר.

האם המוסך שלכם נמצא בהסדר?

אם בענייני תיקונים עסקינן, הרי שעליכם לברר האם המוסך שבו אתם רגילים לתקן את הרכב שלכם בשגרה נמצא בהסדר או לא. כמובן שהדבר רלוונטי רק עבור אלו מכם הנוהגים לתקן את רכבם באותו המוסך באופן קבוע.

אילו מוסכים נמצאים בהסדר?

בקרב הציבור הרחב קיימת תפיסה שגויה לפיה עצם העובדה שמוסך מסוים נמצא בהסדר עם חברות הביטוח, היא ערובה לכך שמדובר במוסך איכותי ומומלץ כשלמעשה לא תמיד זהו המצב. לאור זאת, מומלץ מאוד לברר מראש אילו מוסכים נמצאים בהסדר עם חברת הביטוח שאתם מתעניינים לגביה ולאחר מכן לברר האם אכן מדובר במוסכים שכדאי להפקיד בידיהם את רכבכם או לא.

השוואת מחירים

השוואת מחירים היא תהליך הכרחי כאשר באים לרכוש ביטוח רכב, במיוחד כשמדובר על ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף כמובן. כיום ניתן לקבל הצעות מחיר מדויקות בקלות רבה מאוד ולחסוך זמן בניתוח טבלה שבה מרוכזים כל הנתונים הרלוונטיים שהתקבלו מכמה חברות שונות.

אילו אמצעי מיגון יש להתקין ברכב?

מדי שנה מבוטחים רבים בישראל מגלים כי למרות ששילמו ממיטב כספם עבור ביטוח מקיף, הם אינם זכאים לקבלת פיצויים בקרות מקרה הביטוח (בכל הקשור לגניבה). מדוע כך הם פני הדברים? משום שלכל חברת ביטוח ישנן דרישות מיגון שונות שבלעדיהן הביטוח פשוט אינו תקף. אי לכך, ישנה חשיבות עליונה לברר אילו אמצעי מיגון אתם נדרשים להתקין ברכבכם על מנת למנוע מצבים לא נעימים מעין אלה.

כיסוי עבור שירותי דרך וגרירת הרכב

שירותי הדרך וגרירת הרכב תלויה מאוד ברמה האינדיבידואלית, כך שאם סוכן הביטוח שלכם החליט להראות לכם שהוא יכול לחסוך לכם בעוד כמה עשרות / מאות שקלים במחיר הכולל, הוא עלול להוריד פרמטרים חשובים של כיסויים שכאלו כמו שירותי דרך וגרירת הרכב, שלא תטעו, גם כשיש לכם רכב חדש, זה לחלוטין לא אומר שאתם מוגנים מלהתקע באמצע הדרך ללא יכולת לזוז ללא גרר. אל תיקחו את הסיכונים, הם לא שווים את העלויות הצפויות חלילה וכמובן, את הבירוקרטיה שתצטרכו לעבור על מנת לגרור בסך הכל את הרכב למוסך או לביתכם חזרה.

ישנן חבילות הכוללות סיוע בהחלפת גלגל, הגעת איש שירות עם מכל דלק במקרה שהמכל שלכם התרוקן באמצע נסיעה ועוד. כדאי לברר מה כוללות החבילות השונות ולנסות להבין האם הן רלוונטיות אליכם או לא.

כיסוי עבור שמשות

כל חברת ביטוח המספקת פוליסות ביטוח רכב מאפשרת ללקוחותיה לרכוש כיסוי עבור שמשות, תמורת תוספת תשלום כמובן, למשל, כדוגמת הסערות האחרונות שפקדו את ישראל כמזג אוויר קשה, שמשות רבות התנפצו, חלקן מברד וחלקן מעצמים שנפלו, החל מעצים ועד לחלונות מבתים שונים בישראל. במקום לחסוך בכמה עשרות שקלים בכיסוי לשמשות, אתם בעצם חוסכים עלויות מפתיעות שכאלו שמסתכמות באלפי שקלים לתאונות "חד פעמיות" שכאלו. חלילה כמובן.

להשוואת מחירי ביטוח הרכב, הנכם מוזמנים להיכנס לאתר של Wobi ולקבל הצעות מחיר לביטוח הרכב תוך 30 שניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר