ראש הישיבה הגר"ש כהן לרבי מסקווירא: "אנחנו בני עם אחד"

ע"ק האדמו"ר מסקווירא עלה בצהריים לביקור מיוחד במעונו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן • השניים שוחחו על המצב בארץ ישראל ועל מבצ עולם התורה הספרדי • סיקור (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

בשעות הצהריים (ראשון) הגיע כ"ק האדמו"ר מסקווירא השוהה בישראל לרגל חנוכת הבית למבנה בית המדרש בירושלים ובמסגרת מסע הנמשך שלושה שבועות בארץ הקודש אל ביתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שקיבלו בחביבות.

בביקור השתתף גם יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים הטרי אריה דרעי שעלה למעונו של נשיא המועצת כדי לקבל את ברכתו לאחר מינויו לשר הפנים וזכה גם לברכת האדמו"ר.

במהלך השיחה אמר ראש הישיבה הגר"ש כהן לאדמו"ר כי "צריך להתפלל הרבה על המצב בארץ ישראל". האדמו"ר השיב בפסוק: "עיני השם אלוקיך בה מראשית שנה עד אחרית שנה".

בהמשך פנה הרבי מסקווירא ואמר לגר"ש כהן: "מאות מבני הישיבות של בני עדות המזרח מגיעים אלינו מידי שנה בחופש לאגור כוחות לזמן החדש". הגר"ש כהן שיבח את היוזמה והשיב: "אנחנו בני עם אחד, אשריכם".

האדמו"ר התייחס למינויו של השר דרעי כשר הפנים ואמר לנשיא המועצת: "שמעתי שרבי אריה קיבל עוד מינוי לעזור לעם ישראל".

הגר"ש כהן השיב לרבי: "אתם יודעים מדוע השר דרעי זוכה לסיעתא דישמיא מיוחדת? כי יש לו אמונת חכמים מוחלטת וציות לדעת תורה".

הרבי הרחיב בדברים וסיפר להגר"ש כהן כי "יש לנו (סקווירא. י"כ) ברוך השם כוללים וישיבות ואלפים שחובשים את ספסלי הלימודים בתורה". נשיא המועצת הגיב ואמר כי "עתידין בתי המדרשיות לעלות לארץ ישראל". הרבי השיב בחיוך: "נו, זה הסיבה שאנחנו כאן בהנחת אבן הפינה".

יצויין כי היום בשעות הערב יתקיים המעמד התורני של חנוכת בית המדרש בירושלים מה שיהווה גולת הכותרת של המסע.

בתום הביקור בירך ראש הישיבה בחום את השר דרעי שימשיך להצליח בעשייתו למען עולם התורה, מוסדות החינוך והשכבות החלשות גם בתפקידו החדש כשר הפנים. "הקב"ה יצליח דרכך בכל אשר תפנה ותזכה להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר