מיקי זוהר ל"כיכר השבת"

"אם ח"כ שמאלני היה מציע את חוק השבת - היו מחבקים אותו"

ח"כ מיקי זוהר שהציע את 'חוק השבת' וספג מתקפה בתקשורת החילונית, מסביר ל"כיכר השבת" כי המניע מאחורי החוק אינו דתי אלא סוציאלי; "אם זה היה מגיע מהשמאל זה היה עובר". צפו (וידאו)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ראיון: ח"כ מיקי מכלוף זוהר שנמצא בימים אלו בעין הסערה בשל "חוק השבת" שהוא מקדם בכנסת, מגיב בראיון ל"כיכר השבת" לביקורת נגדו ומסביר כיצד רקם קשר אישי עם חברי הכנסת החרדים.

יצאת למאבק חסרת תקדים על חוק השבת, בשביל מה?

"אני חושב שבמדינתנו היהודית והדמוקרטית, ערכים יהודים סוציאליים זה משהו ששווה להיאבק עבורו. הצביון היהודי במדינת ישראל קבע שאנחנו כאן בארצנו, ללא הרעיון היהודי לא היינו מחזיקים בארץ הזו. מי שמנסה לברוח מהרעיונות הללו, במיוחד שיש בהם ערכים סוציאליים אמתיים, לכל אדם באשר הוא, לנוח יום אחד בשבוע, לא להיות חייב לפתוח את העסק שלו בניגוד לחוק, מי שהיה מבין את החוק היה יודע להעריך אותו הרבה יותר".

אתה מבין שכלפי חוץ זה נראה שאתה עושה את העבודה של הח"כים החרדים?

"אם ח"כ חרדי היה מציע את החוק הזה, היה עליהום הרבה יותר גדול מהיום. היו מדמים את זה לכפייה דתית, אני לא הגעתי ממניעים דתיים. אני לא חשוד כאדם חרדי ולא דתי, אני לא חובש כיפה".

אגב, אתה שומר שבת?

"אני משתדל, לא תמיד מצליח. דרכי היא דרך פשוטה, דרך יהודית. משתדלים לעשות את המקסימום למען היהדות, לא ממניעים דתיים אלא ממניעים לאומיים. ינסו להציג את זה כחשוך ימיני-משיחי".

ח"כ מיקי זוהר בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: כיכר השבת)

אז למה כולם נגדך? גם בתוך הליכוד

"כי נוח להם. נוח להם לעשות קניות בסופר בשבת - אבל זו לא מנוחה. בכל רחבי אירופה יש יום מנוחה, למה שזה לא יקרה בישראל? אני לא מקבל את הטענות, אני לא מבין למה הכעס הגדול הזה".

מיקי זוהר מאשים את התקשורת: "אני חושב שהם רוצים להוכיח כמו תמיד... התקשורת אוהבת לנצח את הימין. לא יכול לבוא ח"כ מהימין ולחולל שינוי כזה דרמטי. אם זו הייתה הצעת חוק מהשמאל כנראה שהיא הייתה עוברת בכנסת והתקשורת הייתה מחבקת אותה נורא".

זה נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע ללחץ של 'כולנו' והסיר את הצעת החוק שלך מהסדר יום

"הוא ביקש ממני לייצר הסכמות. זו דרישה לגיטימית ואני מכבד אותה, אני מתכוון ליצר הסכמות".

מתי הצעת החוק תעלה במליאה?

"אין לדעת, אני מקווה שבקרוב מאוד, אני עוסק בזה וזה חשוב לי, אני באמת מאמין בחוק הזה",

אתה יכול להבטיח שהחוק יעבור במליאה?

"אני לא יכול להבטיח שהחוק יעבור במליאה, אני יכול להבטיח שאני מאמין בו בכל לבי".

לסיום, זוהר מסביר את הקשר שרקם עם הח"כים החרדים: "אני לא יושב ולומד בכולל, אבל מכבד אנשים שרוצים ללמוד בכולל. אני לא כמו 'יש עתיד', מונע משנאת חרדים, ולא כמו מפלגות אחרות שתמצא אותן תמיד טוענות נגד החרדים ולומדי התורה. אני מכבד את לומדי התורה מעריך אותם וגאה בהם, ובעיני הם עושים שירות אדיר למדינה, גם מהכולל, לא רק מהצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר