מי עיוות את הנתונים?

אל תאמינו להסתה: זה השכר האמיתי שהמדינה נותנת לאברך

פעילים חילונים טענו כי המדינה מעניקה לאברכים 3,515 ש"ח בחודש, זאת בעוד לחייל צה"ל - הרבה פחות. מסמכים מציגים את האמת: 858 ש"ח לאברך. ראשי כוללים: "במשרד החינוך הסיתו" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90)

במהלך השבוע האחרון, פתחו ארגונים ופעילים שונים ברשת בקמפיין משמיץ נגד אברכים, במהלכו הוצגו נתונים מעוותים לפיהם כביכול התמיכה החודשים של משרד החינוך באברכים עומדת על אלפי שקלים, זאת כאשר מנגד חייל מקבל סכום נמוך הרבה יותר.

בתרשים שהופץ ברשת, נטען כי האברכים מקבלים תמיכה של לא פחות מ-3,515 שקלים לחודש, כאשר לפני כשנה, קודם הקמת ממשלת נתניהו והחרדים הם קיבלו סכום של 430 שקלים לחודש. במקביל, הוצגו במסגרת הקמפיין המשכורות שמקבלים חיילי צה"ל - שנמוכים הרבה יותר מהסכום שניתן לכאורה לאברכים.

מבדיקה קלה של הנתונים ניתן להבין כי מדובר בעיוות של ממש, שנועד ככל הנראה על מנת לשלהב את היצרים ולגרום להסתה נגד הציבור החרדי בין היתר על רקע חזרת החרדים לממשלה.

גם הפרסומאי אודי פרידן שיתף את הנתונים המעוותים (צילום מסך / טוויטר)

חוזר של משרד החינוך: זה השכר האמיתי

בחוזר רשמי שהוציא לאחרונה מנהל אגף הישיבות במשרד החינוך עמוס ציאדה והגיע לידי "כיכר השבת", עולה כי הסכום הגדול שהוצג - 3,515 שקלים, הוא למעשה העברה חד פעמית לאברכים בעקבות השלמה רטרואקטיבית של משרד החינוך על תקציב חסר ב-12 החודשים האחרונים.

במסמך ששלח מנהל אגף הישיבות במשרד החינוך נכתב כי הוחלט להעלות את סכום התמיכה לאברכים לסכום של 858 שקלים לחודש - במקום 558 שקלים ששולמו עד לפני כשלושה חודשים, ובמקום 774 שקלים ששולמו בשלושת החודשים האחרונים, לאחר ההחלטה להעלות את התקצוב. שאר הסכום שהופיע בהעברה החד פעמית הינו למעשה השלמה של החודשים בהם התמיכה הייתה נמוכה.

התקצוב האמתי של משרד החינוך לאברכים ולתלמידי ישיבות

משרד החינוך תיקן את העיוות והסיף תמיכה רטרואקטיבית שעומדת על השלמה בסך כ-300 שקלים עבור שמונת החודשים הראשונים של שנת 2015, ותוספת בסך של כ-84 שקלים עבור שלושת החודשים האחרונים בהם תוקצבו האברכים בחסר.

למעשה, תמיכת הממשלה באברכים עומדת כעת על סכום של 858 שקלים, הסכום עליו הסכימו חברי הכנסת החרדים בהסכם הקואליציוני. התוספת החד פעמית של 2,658 שקלים, כאמור, הינה עבור ההפרשים שלא שולמו במשך שנה.

גם תקצוב בחורי הישיבות שעלה לסכום של 477 שקלים לחודש, שולם באופן רטרואקטיבי החל מתחילת שנת 2015. כך שבחודש האחרון הוא עמד באופן חד פעמי על סך של 1,477 שקלים - שכוללים השלמה על שמונה חודשים בסך של 167, בתוספת 47 שקלים עבור שלושת החודשים האחרונים.

הודעת איגוד מנהלי הישיבות למוסדות (כיכר השבת)

גורמים בעולם הישיבות עימם שוחחנו, האשימו בכירים במשרד החינוך בגל ההסתה הנוכחי שכולל את עיוות הנתונים. לטענתם, הנתונים המעוותים נשלחו לארגונים המזוהים עם פעילות אינטנסיבית נגד החרדים - ישירות על ידי בכירים במשרד שלא ראו בעין יפה את העלאת התקציבים.

גורם במשרד החינוך מסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "הטענות שמעלים מנהלי המוסדות נגד בכירי המשרד מופרכות, משרד החינוך מסייע באופן פעיל להעברת תקציבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר