הלוחם החרדי שחיסל את המחבל ברחוב ירמיהו זכה לתעודת הוקרה

מפקד משטרת מחוז ירושלים היוצא ניצב משה אדרי העניק תעודת הוקרה ואות הצטיינות ללוחם החרדי שניטרל את המחבל בפיגוע המשולב ברחוב ירמיהו בירושלים: "עשית מעשה הירואי" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות משטרת ישראל, עמותת הנח"ל החרדי)

אות הצטיינות ללוחם החרדי: בטקס צנוע שנערך בבסיס מג"ב במצודת אדומים בשבוע שעבר, העניק מפקד משטרת מחוז ירושלים היוצא, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, תעודת הוקרה ואות הצטיינות ללוחם החרדי מגדוד "נצח יהודה" שניטרל את המחבל בפיגוע המשולב ברחוב ירמיהו בירושלים לפני כחודש.

במהלך הטקס העניק מפקד המחוז את סיכת מחוז ירושלים של המשטרה לחייל ושיבח אותו על מעשיו ותגובתו המהירה אשר אפשרו את נטרול המחבל בירושלים. בהמשך, הוסיף ניצב אדרי ואמר "עשית את מה שאנחנו מצפים מהלוחמים, גם לנטרל, גם לחתור למגע. הדבר הכי מקצועי בעיניי זה שהצלחת לתפעל את הנשק שלך בזמן אירוע. קוראים לזה גם מקצועיות, גם אכפתיות ואזרחות למופת".

הטקס התקיים בהשתתפותם של נשיא עמותת נצח יהודה (הנח"ל החרדי), הרב צבי קלבנאו, ומנכ"ל העמותה, אל"מ במיל' יונתן ברנסקי.

אל"מ במיל' ברנסקי, מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' שנכח בטקס אמר כי "המעבר הזה מאפס למאה בשנייה אחת ותפעול של הנשק. זה לצערנו מצופה מכל אזרח ובוודאי מחייל בצבא ולוחם בנצח יהודה. אני חושב שבהחלט הוספת הרבה כבוד וגם דוגמה אישית להרבה חיילים והרבה אזרחים שמוצאים את עצמם בזירות של אירוע. זה מה שמצופה מהם לעשות וזה לא מובן מאליו. יישר כוח גדול."

גם הרב קלבנאו, נשיא עמותת "נצח יהודה" שנכח בטקס אמר כי "בעבר הגיע אלינו לארוחת ערב עורך הדין ושר המשפטים לשעבר יעקב נאמן שאמר שכשזה מגיע לקידוש השם, אין לנצח יהודה ולנח"ל החרדי תחרות. בעזרת השם אנחנו נמשיך את זה. התחלנו לפני 17 שנה עם 30 חיילים והיום יש לגדוד כמעט 8,000 בוגרים. הקמנו לאחרונה גם את המרכז שלנו ברחוב בצלאל בעיר ואנחנו לא רק עוזרים במעבר לתוך הצבא אלא גם מהצבא לשוק העבודה. אני מזמין את כולכם לבוא."

כזכור, לפני כחודש, במהלך חג החנוכה ניסה מחבל ערבי לדרוס אזרחים שעמדו בתחנת אוטובוס ברחוב ירמיהו בירושלים, לאחר מכן ניסה המחבל לדקור עוברי אורח חרדים ושוטרים שעברו במקרה באזור. לוחם הנח"ל החרדי שהיה במקום התעשת וירה במחבל למוות.

בטקס סיפר החייל כי חשדו התעורר לאחר שהבחין כי התנועה ברחוב נעצרה וכי אנשים רצים מן האזור בבהלה. לדבריו, הוא ירד מן האוטובוס והתקרב למקום האירוע, שם הבחין במחבל מנסה לדקור אזרחים. בשלב מסוים הבחין בו המחבל והסתער עליו ובתגובה דרך החייל את נשקו במהירות ונטרל את המחבל תוך מספר שניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר