כל הרוצה יבוא ויטול?

רפורמת הקנאביס: כך תפעל מהפכת הסמים הקלים של ליצמן

חודשים לאחר שהכריז על כוונתו לבצע מהפך בתחום, שר הבריאות החרדי יעקב ליצמן מוציא את תכנית הקנאביס שלו לפועל: כל מי שיעמוד בתנאי הרישיון של המשרד יוכל לגדל את הסם (בריאות)

שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 ושאטרסטוק)

מהפכת הקנאביס של שר הבריאות החרדי: חודשים ספורים לאחר שהודיע שר הבריאות יעקב ליצמן על מהפכת הקנאביס הרפואי, במסגרתה תכנן להקל משמעותית על החולים הנזקקים לצמח כתרופה, הוא מוציא אותה לפועל. על פי התכנית שפרסם בעבר ליצמן, מכירת הקנאביס הרפואי אמורה לעבור לבתי המרקחת - מהלך שיקל משמעותית על החולים.

מחר (שלישי) יפרסם שר הבריאות את התכנית המלאה על מנת שאזרחים יוכלו לשלוח את הערותיהם. במהלך התכנית, צפוי משרד הבריאות לפתוח את שוק גידול הקנאביס לתחרות ולחלק עוד עשרות רישיונות למגדלי קנאביס רפואי בארץ, בניגוד למצב כיום בו שתי חברות שולטות לבד בשוק הקנאביס הרפואי.

על פי התכנית, כל מגדל שיעמוד בתנאים של משרד הבריאות יזכה לרישיון לגידול קנאביס, ללא הגבלת מספר המגדלים. כשהתוצרת היוצאת ממשתלות הקנאביס תועבר למפעלים יעודיים הדומים למפעלי תרופות שם יעברו הצמחים עיבוד על מנת לזקק את הקנאביס הרפואי ולמקסם את יעילותו.

ליצמן מדבר על הרפורמה בתחום, בעבר (באדיבות המצלם)

במקביל, משרד הבריאות יבצע רפורמה בתחום שתפריד לגמרי בין גידול, הכנה ושיווק הקאנביס הרפואי, זאת על מנת למנוע מצב בו חברה אחת עלולה לעכב את אספקת הקנאביס הרפואי לחולים.

על פי התכנית, הקנאביס ישווק כאמור על ידי שורה של גופים, בניהם בתי המרקחת שיוכלו לשווק את הקנאביס הרפואי, בניגוד למצב כיום בו הקנאביס מחולק בנקודות חלוקה של משרד הבריאות וחברות הגידול.

בנוסף, משרד הבריאות יעודד ייבוא של צמח הקנאביס והמוצרים הנלווים הרפואיים שלו, זאת על מנת למנוע מצב של קרטל בתחום. בהמשך, עם התפתחות השוק בארץ תעודד הממשלה דווקא את תיעדוף המגדלים הישראלים, כמו גם עידוד גידול לצרכי יצוא.

כזכור, לפני חודשים ספורים הפתיע שר הבריאות ליצמן כשהודיע כי בכוונתו לאשר לבתי מרקחת למכור קנאביס רפואי. ליצמן הסביר את עמדתו החדשנית ואמר כי גם כיום בבתי המרקחת ניתנות תרופות כמו מורפיום הנחשבות לסמים אז גם בחלוקת קנאביס ייעשה סדר דומה.

תומכי הקנאביס מברכים את ליצמן, לפני מספר חודשים (באדיבות גדי וילצ'רסקי)

ליצמן הבטיח כי ייעשה מאמץ להקפיד שהדבר לא יזלוג חלילה. "יהיה רישום ונפקח על כך וזה יפעל בדיוק כמו תרופות" אמר סגן שר הבריאות. בהמשך הדיון ליצמן אף הצהיר כי יעשה כל מאמץ להוריד את המחיר של הקאנביס לילדים חולי אפילפסיה.

לדבריו, "יש גם היום בתי מרקחת נותנים כל מיני תרופת אחרות כמו סמים כמו מורפיום, אז יש סדר וגם בזה נעשה סדר. יהיה רישום ונפקח על זה אבל זה יהיה בסטנדרט כמו תרופה. כרגע אנחנו נמצאים בבג"ץ בגלל נושא המגדלים ונוציא מכרז בנושא המגדלים ומקווה שנקבל את אישור בג"ץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר