"כערלכע אידן"

האדמו"ר מקרלין: "לא אסרתי סמארטפון, אבל שיהיה שימוש הוגן"

"מה שחייבים - מותר, אבל אחד שלא יודע איך להשתמש באופן ראוי והגון הרי שאסור לו להחזיק את זה" אמר האדמו"ר מקרלין-סטולין במהלך סעודת ראש חודש עם חסידיו, 'כמו יהודים מהוגנים' (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מקרלין סטולין (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

המלחמה ב'פגעי הטכנולוגיה': גם בחסידות קרלין, בה האדמו"ר לא אסר לחלוטין את השימוש בכלים הטכנולוגים, נרשמה הבוקר התבטאות מעניינת כמגד השימוש בכלים אלו ללא בקרה ופיקוח.

במהלך סעודת ראש חודש התבטא האדמו"ר מקרלין סטולין ואמר לחסידיו כי "יש להיזהר בשימוש בכלים הללו... כבר יש חודש מחנוכה ויש זמן חורף ארוך, שובבי"ם זה זמן שצריך להתחזק וללמוד לפני התפילה וברציפות כל הסדרים...".

"יראת מאלוקיך" המשיך הרבי, "לדעת אם יש לך יראת שמים - זה כשאתה לבד עם עצמך, היום היצר הרע יותר קל לו לעבוד מאשר פעם, יש לו דרכים יותר קלות, אנחנו באמת לא אסרנו את זה אבל בוודאי שאסור להשתמש לדברים לא טובים מיט נארישקייטן (שטויות)".

"מה שחייבים - מותר, אבל אחד שלא יודע איך להשתמש באופן ראוי והגון הרי שאסור לו להחזיק את זה. מה שלא אסרו את זה אצלנו זה רק מכיוון שאנחנו סומכים שמשתמשים בזה כערלכע אידן (יהודים מהוגנים), ואחד שלא יודע להשתמש בזה כהוגן אסור לו להשתמש בזה".

קמפיין נגד השימוש בסמארטפון (ארכיון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר