המשטרה בהודעה חריגה

המשטרה מזהירה: אל תתרמו לרבנים ומקובלים שאתם לא מכירים

אלמונים בלבוש חרדי ביקשו מבעלי עסקים בצפון מצרכי מזון בהנחות גדולות עבור הילולות, קיבלו ונעלמו. כעת מזהירים במשטרה: תבדקו שאתם תורמים באמת לרבנים ולא למתחזים לנציגי רבנים (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

הזהרה חריגה: משטרת מחוז חוף הוציאה היום (שלישי) אזהרה חריגה לבעלי עסקים באזור חיפה ונהריה, בה מתבקשים בעלי עסקים לבדוק עם רבנים ומקורביהם לפני תרומה לאנשים המציגים את עצמם כתלמידי רבנים באזור ומבקשים תרומות של מצרכים או כסף.

בהודעת דובר מחוז חוף של המשטרה נכתב כי "במהלך התקופה האחרונה אנו עדים למספר תלונות מצד בעלי עסקים אשר רומו כאשר נתבקשו לתרום מצרכים (בעיקר מוצרי מזון), לטובת שמחות והילולות של לכאורה רבנים ידועי שם ומקובלים. כאשר ביקשו תמורה עבור סחורתם גילו כי אבדו עקבותיהם של כביכול נציגי הרבנים".

במשטרה מוסיפים כי "אנו פונים אל הציבור על מנת להזהיר ולמנוע מקרים נוספים ולהמליץ לבדוק באופן יסודי שאכן מדובר בפניות אמתיות ולא במעשי נוכלות ומרמה".

בשיחה שקיימנו עם גורם במשטרה עולה כי בשבועות האחרונים הגיעו גורמים שלעתים התלבשו כחרדים וביקשו מבעלי עסקים בצפון מצרכי מזון בהנחות גדולות עבור "הילולות" ושמחות בחצרות הרבנים. לאחר מכן כשהגיעו בעלי העסקים ודרשו מהרבנים את התמורה לחלק עליו סוכם כי יקבלו תשלום, הם גילו כי מדובר בהונאה וכי ההילולות והשמחות כלל לא התרחשו.

במשטרה מבקשים שלא לציין את שמות הרבנים, ומבהירים כי מדובר ברבנים מאזור חיפה. בבדיקת המשטרה עולה כי הרבנים הופתעו לשמוע על מעשה הנוכלות, ובמחלק מהמקרים שילמו לבעלי העסקים על הנזק הנגרם להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר