ברוכה הבאה

תיעוד: כך התקבלה צוללת אח"י רהב בחיל הים

בבסיס חיל הים בחיפה התקבלה צוללת אח"י רהב, הצוללת החמישית של החיל. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חוק הברזל של המזרח התיכון: מדינה חלשה מתקשה לשרוד". צפו (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: קובי גדעון. וידאו: עומר מירון. סאונד: איתמר בוטון - לע"מ ודובר צה"ל)

בבסיס חיל הים בחיפה התקבלה היום (שלישי) הצוללת אח"י רהב, הצוללת החמישית של החיל, בטקס בהשתתפות הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון והפיקוד הבכיר בצה"ל. בסיום הטקס הודיע מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, כי הצוללת הבאה - שתתקבל לקראת 2020, תיקרא "אח"י דקר", על שם הצוללת שטבעה בשנת 1968.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס בין היתר: "אני מבקש להודות לממשלת גרמניה, לקנצלרית מרקל ולנשיא גאוק, על תרומתם הגדולה לביצור כוחנו הימי, באספקת הצוללת הזאת ובאמצעים אחרים חשובים שאנחנו דנים בהם.
"צוללת הפלדה הזאת גמאה אלפי ק"מ ממספנות קיל בצפון גרמניה עד לנמל חיפה. היא תאובזר באמצעים מתקדמים תוצרת כחול-לבן. האמצעים הללו יסייעו לנו בהגנה ובהתקפה כאגרוף ימי קַפוּץ".

נתניהו הוסיף, "מעל לכל, צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם. הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה מאוד בכל מי שמנסה לפגוע בה. ואזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד. אנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם, בכל מקום ובכל זירה. בעולם הקינטי, ובעולם הקיברנטי - במערך הסייבר שאנחנו בונים. באוויר ומעל האוויר – בחלל. בקרקע, ומתחת לקרקע מול איום המנהרות. ובים, ומתחת לים – עם צי הצוללות".

"זרוע הים של ישראל ממשיכה להתארך כל הזמן ולהוסיף עוצמה ומחץ ולהגיע לזירות רחוקות ועלומות. לוחמי הים, כולל צוותי הצוללות, מוציאים לפועל מבצעים רבים ונועזים – הרחק מנמל האם, ובמידה דומה – הרחק מעיני כל".

"חוק הברזל של המזרח התיכון תובע בפשטות: מדינה חלשה מתקשה לשרוד. לשם כך אנו פעולים בשיטתיות, בהתמדה, במבט שצופה אל פני העתיד, לגבש מענה הולם לאתגרים שלפתחנו. היעד שמנחה אותנו הוא להשיג עליונות בכל זירה. לצורך כך דאגנו לצייד אתכם הלוחמים והמפקדים במיטב הטכנולוגיות. צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם".

הנשיא ראובן ריבלין אמר בטקס: "מכונת המלחמה לבדה לא תוכל להכריע את המערכה. הצוות בצוללת - הוא מהווה את היתרון האיכותי האמיתי שלנו. כל אחד ואחד מכם, שמהווים יחד את לבה הפועם של הצוללת. לא קל להיות ימים וגם שבועות מתחת למים, הרחק מהבית, לעיתים מאות ואלפי קילומטרים מחופי ישראל, מנותקים בלי יכולת לנשום אוויר צח, בלי טלפון, בלי פייסבוק ובלי אינסטגרם, ובלי יכולת לספר לאיש. החשאיות היא הנשק הסודי שלכם. המעמקים שאתם שולטים בהם מעניקים לנו ביטחון".

שר הביטחון משה יעלון אמר: "בהפתעה וביעילות לוחמי הצוללות יגיחו מהמצולות. נדע להגיע במאבק הנוכחי מול גורמי הטרור באזור לכל מקום במזרח התיכון, לפגוע ברוצי רעתנו, ואם צריך גם במי שמעביר נגדנו אמצעי לחימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר